Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Roliga appar

  1. #1
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Roliga appar

    Halloj!

    Här hade jag tänkt mig att vi kunde tipsa varandra om roliga och nyttiga appar.

    Det här är definitivt en nyttig app:

    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #2
    Jag gillar appen som gör hopp-ljudet från Super Mario varje gång man skakar på telefonen/hoppar själv Vet dock inte vad den heter
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    "BUMP" är ganska användbar... snabb överföring på ett överraskande kul sätt...

  4. #4
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Alla Kartor.se är mycket användbar för oss som är ute och rullar. Hittar badplatser, caféer etc där du befinner dig.

    IF - försäkringsbolaget If har en app som är bra för alla vid händelse av olycka. Även för de som har avtal med andra bolag. Med gps-funktionen kan du med en knapptryckning positionera dig så att räddningstjänst kan hitta snabbt. Bland annat.

    Vuvuzela 2010 appen som du kan dra igång på jobbmötet när chefen blir för långrandig...

  5. #5
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Inget app men ett tips för att få mobilt bredband till datorn utan extra abb.

    Internetdelning
    http://support.apple.com/kb/HT3574?viewlocale=sv_SE
    http://www.teliaiphoneblog.se/?p=174

  6. #6
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403

    Drunkblocker

    Svenskutvecklad applikation på engelska. Ange vilka nummer som vore exceptionellt dumt att ringa när du är ute och svirar (exet, chefen med mera). Ange mellan vilken tidsperiod du planerar att göra dumheter och tryck på "start the party". Nu är alla angivna nummer spärrade för utgående samtal och du behöver inte skämmas över dumheter du gjorde på fyllan.

    För säkerhets skull kan du ange svårighetsgrad för nykterhetsspärren. För att slå av spärren behöver du nämligen bevisa din nykterhet genom att räkna matte. Först när det rätta svaret har angivits går det att slå av spärren. Klockren applikation om du har för vana att ringa dumma samtal efter några glas.

    Dock saknar jag en sms-blockerare i samma stil som samtalen

    PS. Kanske skulle berättat om denna innan helgen=) DS
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  7. #7
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403

    HereIAm

    En gammal smartphone-klassiker som funkar lika bra på Android som ajfån. Inte direkt en social app i sig, men dess funktioner uppmuntrar bevisligen till möten. Programmet tar reda på din position via triangulering och/eller gps, visar koordinater och även adress om du så vill. Kan vara bra om man är ute på okänd mark och behöver assistans eller liknande.

    Sedan kan du skicka ett sms eller mail med koordinater, adress och en Google Maps-länk till den som behöver veta var du är någonstans. Enkelt och riktigt smart.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Google Gesture search för android är cool. Har lagt den i ett hörn av skärmen på min Sony Ericsson X10 mini. Allt i telefonen är indexerat (mediefiler är inte indexerade som standard men det ordnar man på ett kick) och skriver med fingret på skärmen. "Gesture Search google inc" ska man leta efter på Market från sin androidtelefon.




    http://gesturesearch.googlelabs.com/

    Måste bara nämna också att skanna barcoden på http://gesturesearch.googlelabs.com/download.html och få upp en direktlänk är ju coolt för en supernörd! Första gången jag gjorde det!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-06-21 klockan 11:59.

Liknande ämnen

  1. Roliga historier :-)
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 204
    Senaste inlägg: 2018-09-02, 11:51
  2. Roliga klipp från You tube
    Av Cy2 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-03-11, 12:41
  3. Roliga blocket-annonser
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2014-10-21, 10:00
  4. Roliga filmer med mc
    Av namn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 19:10
  5. iPhone & appar
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •