Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Ytterligare en nykomlig! Säger hej! till publiken!

  1. #11
    Medlem BanditJannes avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Småland
    Inlägg
    40
    Lycka till, känner igen dig i min fru. Hon tragglar också med konbanor och hon blir lite osäker när det är kurvigt.
    Bara att öva på, det blir bara bättre.

    Här finna det godkända utbildare för risk 1och 2.
    http://forum.svmc.se/showpost.php?p=68346&postcount=8
    Handledare åt frugan som kör Yamaha FJ1200 -93

  2. #12
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Välkommen till vårat trevliga forum! Du har rätt inställning, så det är bara att traggla på. Det du upplever som problem idag kommer du att fnysa åt när det väl släpper. Och som många redan sagt; varje timma och varje krona du lägger ned på att fixa kortet kommer du att ha igen den dagen du står med kortet i hand.

  3. #13
    Medlem Lenores avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Norra Skåne
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hej, välkommen och kämpa på!

    Funderar lite på det där med krypkörning och Savage: Ganska rå enstånka och man sitter väldigt lågt. Min enda tur på Savage var just krypkörning bland en massa folk som rörde på sig och det var ingen lek, trots att jag krypkör ganska ofta med mina egna hojar.
    Va? Menar du det? Jag tycker precis tvärt om. Savagen är mycket lättare än Kawan jag kör på skolan. Den är inte så känslig heller. Det är hårda tag som gäller och den förlåter mig allt. Så efter att ha suttit och på den hela helgen höll jag på att göra en bakåtsaltomotal med den nervösa Kawan, kände lite hur det lättade där framme och såg körlärarens ögonglober bli dubbelt så stora..

  4. #14
    Medlem Lenores avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Norra Skåne
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Sitter nere i Österrike och skriver detta. Har blivit resor ner till dessa trakter nästan varje år sedan körkortet klarades, på hoj naturligtvis. Ett utmärkt sätt att se världen och vidga sina vyer...
    Kan berätta att jag var ute på landsvägen häromkvällen. Vägen var rak, bred och tom så jag tänkte att nu jäklar ska det åkas fort. Jag kryper ihop, gasar allt vad jag orkar och vi bara exploderar framåt. Vinden susar, känns som om bakdäcket inte har kontakt alls, öppnar visiret lite och gapar så kinderna fladdrar sådär galet och brister givetvis genast ut i gapskratt.
    Så när jag stannar för att kolla om min HL hade koll på hur sjukt fort det gick, övertygad om jag nästan sprängt ljudvallen så säger han ” ja, du. Du tangerade nästan 85 där ett tag..”

    Med det sagt undrar jag undrar jag lite hur folk kan klamra sig fast på hojjen på autobahn? Kardborre? Lim? Kan se mig själv hängande i styret med kroppen rakt bakåt a la stålmannen.

  5. #15
    Medlem Lenores avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Norra Skåne
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av BanditJanne Visa inlägg
    Här finna det godkända utbildare för risk 1och 2.
    http://forum.svmc.se/showpost.php?p=68346&postcount=8
    Tack!!

  6. #16
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Ja, välkommen hit till en växande skara hojentusiaster.

    För att hålla sig kvar i styret när man närmar sig dessa fantastiska 85 får Du fråga de äldre på forumet under 60+ tråden. De är ju snart där.

    Lycka till med kortet !
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #17
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Det med fartvinden tror jag vi alla känt och tänkt i början,samma sak när man kör med stark sidovind man vänjer sig och tänker inte på det efter att kört en del mil.

  8. #18
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Tog mitt kort förra året.
    Det jag tyckte var "läskigast" i början var ojämnheter på landsväg. Det tog ett litet tag innan jag kunde sitta avslappnat på cykeln när det den studsade och uppförde sig lite och våga lita på att den inte skulle hitta på något dumt.

  9. #19
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Lenore Visa inlägg
    Nej, det har jag inte. Teorin gjorde jag förra sommaren men får göra om den eftersom jag helt underskattade tiden det skulle ta att få ordning på det praktiska...

    Säkerhetskurserna har jag inte heller gjort. Min körskola är inte klar med sitt upplägg så jag får söka mig någonannanstans för det tror jag om jag inte vill vänta . Någon som kan tipsa mig var jag hittar riskutbildare i norra skåne/ södra halland/ småland?
    Vet inte om du hann bli klar med allt under hösten men letar du fortfarande efter riskutbildare så kan jag rekomendera skolan jag gick på, Affes i Ängelholm http://www.affes.se. Är min (fd) körlärare som håller i det och han är suverän!

    Jag vågar inte heller räkna ut vad kortet har kostat mig och vill inte ens tänka på hur många timmar jag la på manöverbanan *ryser*, men när man är så pass lugn att man sätter det på uppkörningen så känner man att det var värt det!
    Önskar dig all lycka till!!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Lenore Visa inlägg
    ... Någon som kan tipsa mig var jag hittar riskutbildare i norra skåne/ södra halland/ småland?
    Ligger en bana i Halmstad, så antar att de flesta trafikskolorna kring norra skåne/södra halland borde funka. Jag tog mitt kort i Varberg men fick iaf köra 7 mil till Halmstad för bana.

Liknande ämnen

  1. Hej! - En nykomlig till!
    Av Markus i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 15:44
  2. Vi säger grattis till...
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 190
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 17:02
  3. Ytterligare en Tuvängen film!
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 06:46
  4. Ytterligare en anglofil
    Av Panoka i forum Custom
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 10:47
  5. Ytterligare en nykomling!
    Av Manne i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •