Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Ytterligare en nykomlig! Säger hej! till publiken!

  1. #1
    Medlem Lenores avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Norra Skåne
    Inlägg
    5

    Ytterligare en nykomlig! Säger hej! till publiken!

    Hittade nyligen detta eminenta forum och efter att ha läst lite här och där hoppar jag med i båten.

    Jag kämpar med mitt MC- kort och har nu (tack och lov) helt tappat räkningen på hur många lektioner jag är uppe i nu. Krypkörningen i manöverbanan går inge vidare, jag vinglar mest runt med benen frammåt sträck medan min trötta körlärare repeterar mantran som "böj armbågen, tyngen på ytter. YTTER!!!" Jag hör hans röst på nätterna, den låter: blicken! blicken! TITTA DIT DU SKA!!

    Nämde jag att jag även kör privat? Jodå- massor. Kopplingen i min Savage kvider av ångest så fort den ser mig och handledare ger upp och går och fikar och medan jag tragglar vidare..

    Jag vägrar ge mig! Jag ska ha lappen om jag så ska dö på kuppen!

  2. #2
    Hej och välkommen!

  3. #3
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Hej och välkommen!

    Keep going! Snart släpper det. Det där med krypkörningen är grymt enerverande i början, men man har stor hjälp av att kunna det när man väl kommer ut i trafiken. Åtminstone vid rödlysen och vid trafikstockningar

    Har du någon uppkörningstid bokad? Fixat teori och de nya säkerhetskurserna?

  4. #4
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Välkommen hit!

    Som M@rie säger, det är jobbigt i början men sen flyter det bara på. Man får härda i!
    Har själv fortfarande inte räknad efter hur många timma (och hur mycket pengar) jag har lagt på kortet... Det gör jag om några år tänkte jag=) I slutet är allt värt det.

    Lycka till!

  5. #5
    Medlem Lenores avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Norra Skåne
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Har du någon uppkörningstid bokad? Fixat teori och de nya säkerhetskurserna?
    Nej, det har jag inte. Teorin gjorde jag förra sommaren men får göra om den eftersom jag helt underskattade tiden det skulle ta att få ordning på det praktiska...

    Säkerhetskurserna har jag inte heller gjort. Min körskola är inte klar med sitt upplägg så jag får söka mig någonannanstans för det tror jag om jag inte vill vänta . Någon som kan tipsa mig var jag hittar riskutbildare i norra skåne/ södra halland/ småland?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    välkommen hit, gillar din inställning att inte ge upp utan att du har rätt inställning "jag ska ha kortet till varje pris"

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kämpa på! fick själv köra upp tre gånger innan jag hade mitt eftertraktade körkort! Såhär trettiofyra år senare kan jag konstatera att det är det bästa jag gjort, att inte ge upp när det tog emot som mest! Sitter nere i Österrike och skriver detta. Har blivit resor ner till dessa trakter nästan varje år sedan körkortet klarades, på hoj naturligtvis. Ett utmärkt sätt att se världen och vidga sina vyer...
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-06-08 klockan 19:40.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Hej å välkommen, och lycka till med kortet! Ett tips ang tragglande i konbanor: Försök hitta en inhägnad plats där du kan rita/snitsla upp en bana och sen nöta på egen hand. Är rätt skönt att kunna slappna av å öva utan att tänka på pengar som rullar iväg eller andra som står och är otåliga bredvid. Då spänner man sig mindre, det går lite bättre, framgång föder framgång, och vips; kortet i handen. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Välkommen och kämpa på.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hej, välkommen och kämpa på!

    Funderar lite på det där med krypkörning och Savage: Ganska rå enstånka och man sitter väldigt lågt. Min enda tur på Savage var just krypkörning bland en massa folk som rörde på sig och det var ingen lek, trots att jag krypkör ganska ofta med mina egna hojar.

    Prova att få in tekniken med något annat på 2 hjul bara för att hitta känslan så går det nog lättare sen. Kan vara en hoj med flera cylindrar som är lättare att hantera gas och koppling på, moppe eller helt enkelt trampcykeln. När man väl har nött in det så sitter det och det är bara att byta tillbaka.

Liknande ämnen

  1. Hej! - En nykomlig till!
    Av Markus i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 15:44
  2. Vi säger grattis till...
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 190
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 17:02
  3. Ytterligare en Tuvängen film!
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 06:46
  4. Ytterligare en anglofil
    Av Panoka i forum Custom
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 10:47
  5. Ytterligare en nykomling!
    Av Manne i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •