Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 48

Ämne: MC-olyckor 2010

  1. #21
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301

    Olycka Essingeleden

    En kvinna har avlidit efter en mc-olycka på Essingeleden, mellan Västberga och Nybohov, vid 23-tiden.

    Olyckan inträffade på norrgående körfält och kvinnan, som körde motorcykeln, avled direkt.

    – Det var en kraftfull smäll, säger Inger Qvennerstedt, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen.

    Exakt hur olyckan har gått till är ännu oklart.

    Båda körfälten stängdes av i ungefär en timme och långa köer bildades på Essingeleden. Vid 00.30 flöt trafiken på igen.

    Kroppen har förts till sjukhus för identifikation.

  2. #22
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag bor så att jag hör hur det körs race på nynäsvägen och däromkring. Jag kan säga att det var riktigt race igår. Full fart på hojarna under en lång stund på kvällen när det blivit mörkt. Sedan blev det tyst ett tag..(olyckan?)..för att komma igång igen.

    Att inte polisen stoppar detta. Då hade en ung tjej inte behövt mista livet!
    Vi har flata politiker som inte ger ordningsmakten tillräckliga resurser för att ta itu med den här speciella målgruppen!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    En kvinna har avlidit efter en mc-olycka på Essingeleden, mellan Västberga och Nybohov, vid 23-tiden.

    Olyckan inträffade på norrgående körfält och kvinnan, som körde motorcykeln, avled direkt.

    – Det var en kraftfull smäll, säger Inger Qvennerstedt, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen.

    Exakt hur olyckan har gått till är ännu oklart.

    Båda körfälten stängdes av i ungefär en timme och långa köer bildades på Essingeleden. Vid 00.30 flöt trafiken på igen.

    Kroppen har förts till sjukhus för identifikation.
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jag bor så att jag hör hur det körs race på nynäsvägen och däromkring. Jag kan säga att det var riktigt race igår. Full fart på hojarna under en lång stund på kvällen när det blivit mörkt. Sedan blev det tyst ett tag..(olyckan?)..för att komma igång igen.

    Att inte polisen stoppar detta. Då hade en ung tjej inte behövt mista livet!
    Vi har flata politiker som inte ger ordningsmakten tillräckliga resurser för att ta itu med den här speciella målgruppen!
    Det är några mil mellan Nynäsvägen och Essingeleden. Det var en 18-årig tjej som avled. Ingen vet vad som var orsaken annat än att hon åkte in i räcket.

    Det är frost i gräset på morgnarna nu, ta det lugnt när solen gått ner.

  4. #24
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det är några mil mellan Nynäsvägen och Essingeleden. Det var en 18-årig tjej som avled. Ingen vet vad som var orsaken annat än att hon åkte in i räcket.

    Det är frost i gräset på morgnarna nu, ta det lugnt när solen gått ner.
    Plötsligt så blev det tyst från hojarna på Nynäsvägen också. Vägarna blev väl avstängda. Trodde först att polisen hade stoppat det hela. Det är 70 på Essingeleden....

    Hursomhelst, jag vill inte spekulera om just denna person. Det hela är tragiskt och sorgen måste vara fruktansvärd för hennes anhöriga och vänner.
    Senast redigerat av DearHunter den 2010-09-09 klockan 14:22.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vi vet som sagt ingenting angående om olyckan på något sätt var relaterad till den vanliga buskörningen på Nynäsvägen. Tidsmässigt kan det stämma in med att det var någon på väg därifrån. Något extraordinärt bör ha inträffat. Annars är det inte något problem att klara den kurvan.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det hände vid 23-tiden, vad som helst kan ha hänt. Det är hur som helst väldigt tragiskt, hon hade ju hela livet framför sig. Jag brukar också höra en del hojar fara fram på Nynäsvägen, i ganska hög fart att man ryser av obehag bara man hör dem och liksom lyssnar efter den där plötsliga tystnaden och samtidigt hoppas man att inget händer. Glömde tillägga att jag bor vägg i vägg med Nynäsvägen typ.

  7. #27
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det hände vid 23-tiden, vad som helst kan ha hänt. Det är hur som helst väldigt tragiskt, hon hade ju hela livet framför sig. Jag brukar också höra en del hojar fara fram på Nynäsvägen, i ganska hög fart att man ryser av obehag bara man hör dem och liksom lyssnar efter den där plötsliga tystnaden och samtidigt hoppas man att inget händer. Glömde tillägga att jag bor vägg i vägg med Nynäsvägen typ.
    Enligt ett inlägg på sporthoj så uteblev hon från en uppkörning idag. Hennes pojkvän körde efter henne igår. Hon blev 18 år och ägde en Yama R6a (strypt?).

    Jag är inte längre övertygad om att vad som helst kan ha hänt. Tyvärr.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #28
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Enligt tråden där ska hon ha ringt om hjälp med hojen men åkte ändå?

  9. #29
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Har googlat men inte hittat nån ny information.

    Hittade dock info om andra olyckor under just onsdagskvällen:
    "Tidigare under onsdagskvällen inträffade flera trafikolyckor där motorcyklar var inblandade. I Nykvarn skadades en motorcykelförare efter en singelolycka på länsväg 523 vid Sundsvik vid halv åtta-tiden."

    "I Norrtälje i närheten av Gottröra fördes en person till sjukhus efter en olycka där en motorcykel och en bil var inblandade. Även i Järfälla, i korsningen Mälarvägen/Viksjöleden, inträffade en olycka med en motorcykel och bil. Mc-föraren fördes till sjukhus"

  10. #30
    En ledsam tråd, men det visar på allvaret.

    En trafikolycka med dödlig utgång inträffade på tisdagseftermiddagen på riksväg 41 strax norr om Varberg.

    Där vägen övergår från en till två filer har en personbil och MC gått ut för omkörning, skriver polisen på sin hemsida.

    Personbilen som låg först bromsade in varpå motorcykeln körde in i bilen. MC-föraren ramlade av motorcykeln och åkte in i räcket.

    --------------------------------------------------

    Hockeyspelare i dödsolycka

    Det var 30-årige ishockespelaren Jimmy Danielsson som förolyckades i mc-olyckan i Ålidbacken i Umeå på måndagskvällen.
    Läs mer

    Jimmy Danielsson var en idrottsprofil i Umeå och gjorde flera säsonger som back i Björklövens A-lag. I vinter skulle han ha spelat med Teg i division ett.

    Jimmy Danielsson var på väg till träningen med sitt hockeylag när han krockade med en refug och förolyckades.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •