Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: MC-olyckor 2010

  1. #41
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Det blir mycket intressant att följa anmälan. På flera ställen där ny asfalt lagts har det satts ut varningsskyltar för hal vägbana. Vad är det för asfalt man använder? Nyasfalterade vägar i bla Arninge ser ju helt blankslitna ut, som ett laminatgolv.

  2. #42
    Mc-Bosse
    Gäst
    Den absolut bästa beläggningen är den där klister hälls ut på sliten asfalt och sen grus/sten på det. När allt fastnat och inget lös grus finns kvar så är det ett supergrepp tycker jag. Detta görs dock inte på stora och väl trafikerade vägar. Några mil på vägen till jobbet har jag dock denna beläggning. Inget vatten samlas heller utan rinner liksom av vägen. Lite mer ljudlig är beläggningen men det kan jag ta.

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Den absolut bästa beläggningen är den där klister hälls ut på sliten asfalt och sen grus/sten på det. När allt fastnat och inget lös grus finns kvar så är det ett supergrepp tycker jag. Detta görs dock inte på stora och väl trafikerade vägar. Några mil på vägen till jobbet har jag dock denna beläggning. Inget vatten samlas heller utan rinner liksom av vägen. Lite mer ljudlig är beläggningen men det kan jag ta.
    Den asfalten kan lätt bli döden för en mc åkare en riktigt het sommardag.....
    Det där sk klistret smälter nämligen när solen ligger på och temperaturen närmar sig 30-35.

    Dom har sånt skit på vägen hä i området jag bor och på sommaren får man fullt med klister under skorna.... och svinhalt blir det.

  4. #44
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Den asfalten kan lätt bli döden för en mc åkare en riktigt het sommardag.....
    Det där sk klistret smälter nämligen när solen ligger på och temperaturen närmar sig 30-35.

    Dom har sånt skit på vägen hä i området jag bor och på sommaren får man fullt med klister under skorna.... och svinhalt blir det.
    Jag har inte märkt av någon halka...

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag har inte märkt av någon halka...
    Var glad för det då.... den dagen du märker det kanske du inte längre kan posta här

    Som sagt fenomenet uppträder bara över +30 och sen kan det ju också skilja på olika fabrikat av "klistret" ? Så tänk på det när det är riktigt varmt och kör försiktigt.

  6. #46
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    GhostBusdriver märker väl inte ens om han är ute på hal is...hellre ha ett glatt liv än köra i sörja....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vi fick sådan beläggning på vägarna här ikring. Som sagt så är det supergrepp. Då kommer ju frågan, vad händer med en trafikant som inte har skyddskläder på sig i händelse av en vurpa eller på körning?

  8. #48
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    +60 får väl resa sig upp lite försiktigt o hötta med käppen o svära lite, när vi hittat lösgaddarna!
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •