Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Frågor rörande tändsystem, Rödqvarna

  1. #11
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Hittade en intressant sida med uppgifter och experter:http://www.classicmotor.se/fragaexpe...icle522554.ece där du kan få en del uppgifter

    Här är tändningsdata på HVA 120cc
    Förtändning: 4,5 mm
    Brytaravstånd: 0,35 – 0,45 mm
    Där satt den!

  2. #12
    Äntligen lite tid över för att meka och prova era kompetenta förslag och svar.

    Skruvade precis på svänghjulet (lite trixande krävdes då distansen mellan svänghjul och spolar är ytterst liten). Tänkte att nu borde det spraka utav bara den... men... ingen gnista alls!

    ¤#%&@£$! ;-)

    1) Tänkte plocka fram multimetern och provmäta lite. Var/vad bör jag testmäta på för att kolla så att nya och gamla tänddelar fungerar? Spole? Konding?

    2) När jag monterade isär tändsystemet gjorde jag generalmisstag numero uno = jag kollade inte hur delarna var ihopkopplade. Stenkorkat, jag vet, men det var ju inte så många kablar... Nu är jag lite, lite osäker på om jag kopplat rätt. Någon som har en bild, skiss eller nedskriven idé om hur alla tänddelar är kopplade mot varandra?

    Är grymt tacksam för all hjälp jag kan få.

    Mvh /Peter

  3. #13
    Äsch. Skit bakom spakarna. Gnista finns ju visst!

  4. #14
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Grattis!
    Var nu ultrapetig med såväl max brytaravstånd som tändtidpunkt och kolla dessa mått en extra gång efter några timmars körning så får du ut alla pållar ur din racer + att den mår bra.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av metica Visa inlägg
    Hej,

    Jag har några frågor rörande återmontering av svänghjulsmagnet på Rödqvarna efter byte av kondensator, tändspole och brytare.

    Någon som är bevandrad i ämnet?

    Tack på förhand,
    Mvh /Peter
    du har fått ett e-mail med en e-post adress till en som har reparationsböcker på cd. dom är bra att ha.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Grattis!
    Var nu ultrapetig med såväl max brytaravstånd som tändtidpunkt och kolla dessa mått en extra gång efter några timmars körning så får du ut alla pållar ur din racer + att den mår bra.

    Tror jag fått till det! Rödkvarnan startar på första kicken varje gång! Utan startgas. :-D

    Utgick från mejselslag i ankarplatta och hus, och finlirade sedan brytaravstånd med två fasta nycklar av sjuan storlek (sicket pilljobb).

    Bockar, bugar och tackar ödmjukast för hjälpen!

    Mvh /Peter

Liknande ämnen

  1. Nybörjar frågor + Suzuki xn85 frågor?
    Av kryckan90 i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 00:32
  2. Lite rörande
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 20:03
  3. Husqvarna Rödqvarna
    Av Hondamannen i forum Veteran
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 22:05
  4. Benskyd till Rödqvarna
    Av HQ_27 i forum Veteran
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 19:59
  5. Byte av packbox/axeltätning, Rödqvarna
    Av metica i forum Veteran
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 11:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •