Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Ny tysk på mc-marknaden

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Precis, den "nya" tysken är en återupplivning av ett gammalt märke, "Horex".

    Saxat från alltommc.se:
    1923 till 1960 levde och frodades det tyska hojmärket Horex. Sedan dess har det varit tyst från dem. Men nu har nya entreprenörer väckt liv i märket. Och det med besked. Eller vad sägs om en 239-kilosmaskin med kompressormatad VR6-motor på 1.200 kubik och en sisådär 200 hästar?

    www.horex.com för mer info
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Undrar om det finns någon körbar prototyp? Det där är bara en digital rendering, har ju sett så många drömmare presentera häftiga koncept men sen när det ska konkretiseras blir det inte mycket av. Hoppas detta är ett seriöst försök.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Undrar om det finns någon körbar prototyp? Det där är bara en digital rendering, har ju sett så många drömmare presentera häftiga koncept men sen när det ska konkretiseras blir det inte mycket av. Hoppas detta är ett seriöst försök.
    jag håller med, jag tror det när jag ser det. har passerat flera sådana här projekt förr

  4. #14
    Hondamannen
    Gäst
    http://www.horex.com/vr6-roadster/mo...fragen-an.html

    Jag såg hojen live i Berlin för några dagar sedan. Jävligt snygg men med en jävligt snygg prislapp.

    Jag har gått omkring i några och hoppats att en japansk tillverkare bygger en liten sexcylindrig hoj. Tänk er till exempel yamaha xj6 som byggs om till en sex cylindrig hoj och med en vettig prislapp.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    http://www.horex.com/vr6-roadster/mo...fragen-an.html

    Jag såg hojen live i Berlin för några dagar sedan. Jävligt snygg men med en jävligt snygg prislapp.

    Jag har gått omkring i några och hoppats att en japansk tillverkare bygger en liten sexcylindrig hoj. Tänk er till exempel yamaha xj6 som byggs om till en sex cylindrig hoj och med en vettig prislapp.
    Gillas skarpt!!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Begagnat marknaden
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 23:28
  2. Lidl ger sig in på mc-marknaden
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 23:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •