Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: MC DAGARNA 2010 i Västervik

  1. #1
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403

    MC DAGARNA 2010 i Västervik

    Har hört att några talat om detta evenemang samt även några som kommer att delta. Så nu skapar jag en tråd för att se hur stort intresset är här på hojen.nu

    MC-Dagarna bjuder in till sommarens stora träff den 29 juli - 1 augusti 2010 på Gränsö slott.

    MC-Dagarna med HojRock på Gränsö slott i sommarstaden Västervik är en blandträff för hojåkare och hojklubbar från hela Nordeuropa och har vuxit till Nordens största hojevent med 14 000 besökare och 40000 åskådare på kortegen genom Västervik.

    MC-Dagarna har också utvecklats till Sveriges stora klubbträff. Över 100 hojklubbar förbokar egna camps. Klubbar kan förboka områden på MC-Dagarna. Vi bygger ett Hoj-Sverige i miniatyr.

    Vi välkomnar alla trevliga bikers och erbjuder campingområden, mässa, stadskortege och fyra kvällar rock´n roll med både världsartister och svenska band.

    Storyn

    För 14 år sedan fanns det 130 000 registrerade hojåkare i Sverige. Var finns upplevelserna för alla dessa hojåkare, undrade vi.

    Det började som en idé - ge hojåkarna något nytt. Kombinera träffen med de bästa artisterna och den fantastiska miljön på Gränsö.

    Det kom 700 hojåkare första året för se Jerry Williams.

    Sedan dess har MC-Dagarna vuxit år för år. En kväll rock´n roll har blivit till en hel HojRock-festival med nio artister på scenen under tre kvällar.

    Och på campen bor nu över 5000 hojåkare. Över 100 klubbar deltar i det som kommit att bli en hel riksstämma för HojSverige.

    Idag 14 år senare har HojSverige vuxit. T o m Absolut Vodka har egen hojklubb, Absolut Riders, och de kommer förstås till MC-Dagarna. Liksom Vulcan Riders som började som en liten nätklubb men idag är 5000 medlemmar. Och alla andra klubbar som nu växer. Många har faktiskt startat just på Gränsö slott.

    I Sverige finns nu 300 000 registrerade hojåkare. Alla är välkomna till MC-Dagarna på Gränsö slott.
    Senast redigerat av Nicke den 2010-05-29 klockan 21:14.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  2. #2
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    var där förra året och finns med i planeringen för i år med

  3. #3
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    körde kortegen förra året med Leffa, och Oban tog en bild av mig
    skall vara där även i år

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    körde kortegen förra året med Leffa, och Oban tog en bild av mig
    skall vara där även i år
    får se om du får någon familj att lyfta från filten i år

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Planerar att åka ned till Västervik på torsdag morgon. Är det fler här på forumet som ska dit? Några som varit där tidigare och har tips? Jag och Pernilla tältar förmodligen på campen.
    Senast redigerat av Jonas den 2010-07-22 klockan 23:32.

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Kerstin och jag kommer att vara där någon gång på fredag eller lördag.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Planerar att åka ned till Västervik på torsdag morgon. Är det fler här på forumet som ska dit? Några som varit där tidigare och har tips? Jag och Pernilla tältar förmodligen på campen.
    Jag åker dit i år igen.
    Bara ett tips, om du åker dit som "ensamåkare" och inte med en klubb. Var då beredd på att få campa en bra bit ut på campingen, de flesta platserna nära slottet är bokade av klubbar. Det är en STOR camping.
    Men har du bara bra skor på dig så fixar det sig (eller snika in dig hos nån klubb) ;D

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Bor troligen på en klubb-camp (hade här tidigare angett fel namn). Men tack för tipset, oban!
    Senast redigerat av Jonas den 2010-07-23 klockan 10:29.

  9. #9
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Åker dit på fredagen från Stockholm ifall någon vill hänga med

  10. #10

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Bor troligen på Impressario Mc´s camp. Men tack för tipset, oban!
    Rättar där lite Jonas, M1800Riders mc camp, blir det. Camp 3 och plats 13 är vårat ställe, se länk.
    http://www.mcdagarna.se/filer/Mc_Cam..._2010_2sid.pdf

    Vi är ett gäng från blandade klubbar och icke klubbanslutna som gör en gemensam körning ner till Västervik på torsdag morgon.

    Starten sker i Hallstavik kl 08:00 och därifrån kör de mot Norrtälje och Preem macken vid Knutbytorg.

    Om någon vill haka på i samkörning ner så.

    Nu har vi från Hallstavik / Norrtälje ett nytt stopp vid Shellmacken Roslagsnäsby i södergående sida.

    Vi lämnar Norrtälje Preem macken kl 09:00 så jag vet inte riktigt när vi anländer.

    Om någon vill haka så var där klara och nytankade från senast kl 09:30 på torsdagen så ni inte missar tåget när vi kommer.

    Någon av oss viker av in på macken och plockar med de som vill göra oss sällskap, sen kör vi ikapp klungan.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

Liknande ämnen

  1. Tourer inhandlad i dagarna
    Av Foosi i forum Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-08-19, 11:28
  2. Mc-dagarna i Västervik.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 21:52
  3. MC dagarna i Västervik 22-26 juli.
    Av Bajen-Sam i forum Träffar & Körningar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 22:03
  4. Fest i dagarna tre
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 10:13
  5. MC-dagarna.
    Av Gibson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 20:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •