Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Ultimata körupplevelser

  1. #21
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    I mitt garage så finns två allroadhojar. Har haft bara en till för två år sedan och det var bökigt att byta däck när underlaget på åkturerna skiftade. Så nu finns en Suzuki DR 800 Big med väldigt grovmönstrade däck för grusturer och en Honda Africa Twin med mer landsvägsanpassade däck. Det är ultimat tycker jag Och definitivt väldigt billigt, mycket billigare än att inhandla en fabriksny hoj. Försäkring hojtar någon! Mina två kostar tillsammans mig ca 3500:-/år

    Kromslädar, fintouringhojar och raserihojar är inget för mig. Kromslädar åker man, touring åker man, raserihoj är för fort och gör väldigt ont den dagen kurvan blir för snäv men on/offhojar KÖR man och skulle kuvan bli för snäv så klappar man i en lägre växel och gasar sig ur problemet oftast

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    I mitt garage så finns två allroadhojar. Har haft bara en till för två år sedan och det var bökigt att byta däck när underlaget på åkturerna skiftade. Så nu finns en Suzuki DR 800 Big med väldigt grovmönstrade däck för grusturer och en Honda Africa Twin med mer landsvägsanpassade däck. Det är ultimat tycker jag Och definitivt väldigt billigt, mycket billigare än att inhandla en fabriksny hoj. Försäkring hojtar någon! Mina två kostar tillsammans mig ca 3500:-/år

    Kromslädar, fintouringhojar och raserihojar är inget för mig. Kromslädar åker man, touring åker man, raserihoj är för fort och gör väldigt ont den dagen kurvan blir för snäv men on/offhojar KÖR man och skulle kuvan bli för snäv så klappar man i en lägre växel och gasar sig ur problemet oftast
    Prova sporttouringklassen, där kan man själv välja om man ska åka eller köra

  3. #23
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Däremot så är nog den ultimata motorupplevelsen v-formad, oavsett hojtyp
    Jag föredrar kvalitet före kvantitet, en stökig enstånka ska det vara. =)

    Nä tror nog det finns nåt skoj att hitta i alla motortyper. En dunkande stånka, en mullrande twin, en ylande radfyra eller en skrikande tvåtaktare. Allt har sin charm.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Håller ju med Räven. Inte kan man bar byta hoj helt plötsligt. Eftersom jag gillar det mesta då det gäller mckörning och vill kunna åka när, var och hursomhelst, så är ju en TA den bästa lösningen för mig. En annan sak man kanske glömmer, är ju om man lyckas stjälpa omkull med en fulltankad Varadero och är ensam. Vad gör man då?????????????? Jag tycker i allafall att jag inte är stark nog att resa den upp igen.

  5. #25
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vi är likatänkare i mångt å mycket Olle. Fördelen med BMWns tuttar är att den inte faller platt till marken, 1/3 av lyftet fixar hängtutten. Vikten 200 kg tom, orkade häromdagen( utan packväskor) att resa den efter att den ramlat.
    Jan

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Håller med Molgan. De flesta har ju sina favorithojar beroende på personlighet eller användningsområde eller på sin egen storlek och temperament. Själv är jag ju lite hetsig varför jag nog bör undvika en sporthoj till vardags samtidigt som jag är ganska gasglad.
    Eftersom jag är ca 175 lång så är de största maskinerna typ Varadero och DR 850 samt de andra stora offroadhojarna llite för höga. Som pensionär får man väl inse sin begränsning lita grann och ha en hoj därefter. Har provat lite olka hojar men fastnat för en Transalp. Den är ju för mig den ultimata allroundhojen.

Liknande ämnen

  1. Ultimata tråden om absolut ingenting
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 11:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •