Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Fler och fler Triumph

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Fler och fler Triumph

    Nån fler som uppmärksammat att det verkar vara fler och fler Triumph man ser på vägarna? Var jag än kommer så ta mig tusan är det inte en Triumph i nån korsning eller man möter en på vägen.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nån fler som uppmärksammat att det verkar vara fler och fler Triumph man ser på vägarna? Var jag än kommer så ta mig tusan är det inte en Triumph i nån korsning eller man möter en på vägen.
    Det är väl kulDet är väl inte så konstigt heller i tanke på att det är bra pris på dom och bra kvalitet,vi kommer nog få se många fler tror jag8)

  3. #3
    Ja, nu finns det till och med en Triumph-handlare i Umeå.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Håller verkligen med Nina, dom börjar bli rejält vanliga inslag utanför fiken. Måste gå rejält bra. Rimligt prissatta hojar med själ verkar vara ett koncept som säljer. Finns många återförsäljare numera också. Känns som utvecklingen varit kraftig under de två, tre senaste åren.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nån fler som uppmärksammat att det verkar vara fler och fler Triumph man ser på vägarna? Var jag än kommer så ta mig tusan är det inte en Triumph i nån korsning eller man möter en på vägen.
    Jag vet inte vad det är för märke på mc:n om jag inte ser ett märke som talar om att det är en Triumph, Kawasaki eller Yamaha.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Och i somras var majoriteten hojar på bulten just Triumph. Slump eller är det så att många har skådat ljuset? =)

    Nä, jag tycker att det är prisvärda hojar och roliga att köra. De flesta verkar ha en rolig motorkaraktär oavsett vilken hojtyp man är och provkör en Triumph. De flesta verkar upptäcka att en Triumph verkar skoj.
    Senast redigerat av Nina den 2010-05-18 klockan 19:43.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Dom har nå´t för de flesta, numera tydligen även för touringåkarna vilket jag saknat tidigare!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Dom har nå´t för de flesta, numera tydligen även för touringåkarna vilket jag saknat tidigare!
    Jag har en mycket trevlig Triumph sportstuourer ;-)
    (Var ju också den maskin som var den första som presenterades i Hinckley när produktionen återupptogs) ;D

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Jag har en mycket trevlig Triumph sportstuourer ;-)
    (Var ju också den maskin som var den första som presenterades i Hinckley när produktionen återupptogs) ;D
    Det var väl rätt många år sedan den togs ur produktion? Såvitt jag förstår var den uppskattad på sin tid. Synd att man bara släppte det segmentet, fram till nu. Fanns väl säkert några strategiska skäl till det kan jag tänka. Kul att dom gör en sådan hoj nu i alla fall.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Det var väl rätt många år sedan den togs ur produktion? Såvitt jag förstår var den uppskattad på sin tid. Synd att man bara släppte det segmentet, fram till nu. Fanns väl säkert några strategiska skäl till det kan jag tänka. Kul att dom gör en sådan hoj nu i alla fall.
    Sista...förlåt... senaste årsmodellen var 2003.
    Av vad jag förstått så var det en rätt strategisk orsak till det, det fanns två modeller 1200 och 900, 4 resp 3-cyl och man bestämde att "överlåta" marknaden med raka 4cyl till japanerna och själva satsa på 3-cyl för att ha en egen nisch.

    som kuriosa så benämns modellerna BBBB resp BBBs i den mailinglista jag är med i, nån som kan tolka de förkortningarna?

Liknande ämnen

  1. Nån fler som kör veteranare?
    Av pewa i forum Veteran
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2015-07-09, 11:41
  2. Fler än en hoj?
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 21:27
  3. Fler smilies
    Av Mc-Bosse i forum Om hojen.nu
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 05:16
  4. Hur får man fler tjejer att åka hoj?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:41
  5. Solskensdagarna är fler
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 08:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •