Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Fler och fler Triumph

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Känner mig benägen att hålla med. Bonneville är en ganska enkel hoj, på gott och ont. Mycket känsla till ett väl högt nypris. Att däremot köpa en begagnad kan vara en god affär för den som gillar typen av hoj. Är inte några större skillnader mellan årsmodellerna. För ett par år sedan kom insprutning och gjutna hjul. Vad det är värt är upp till var och en att avgöra. För min del anser jag det vara snyggare med klassiska ekerfälgar.
    Jag tycker också de är snyggt med ekerfälgarna det blir mera klassiskt utseende. Men dom är så svåra hålla putsen på. Tycker Bonnevillen är en av de vackraste hojarna och den kombinerar ju oxå lite retro-sportigare hoj med lite glidarhojskänlsa.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Jag tycker också de är snyggt med ekerfälgarna det blir mera klassiskt utseende. Men dom är så svåra hålla putsen på. Tycker Bonnevillen är en av de vackraste hojarna och den kombinerar ju oxå lite retro-sportigare hoj med lite glidarhojskänlsa.
    Visst kan det vara snyggt med ekerfälgar men är själv hjärtinnerligen trött påét efter att ha haft ett antal sådana hojar och känner mig väldigt nöjd med att idag konstatera att inte finns ekerfälgar på någon av mina hojar.
    Det är ett helsike att jobba med ekerfälgar och hålla snyggt bl.a som du skriver och mitt intryck också är att det verka vara allt färre mekaniker som är duktiga på att skruva med dem förutom att det kan kosta en slant. Sen kan det ju också vara lite knepigare vid en ev. punktering då inte alltid en punkteringsspray funkar.

    När det gäller Bonnerville hoppas jag du särar på den vanliga Bonnervillen och USA-modellen som Mats åker på.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-05-20 klockan 12:18.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #23
    Jag var själv inne på en Triumph tidigare då jag tycker dom gör grymt läckra hojar! Då var det glest med handlare i norrland, men sprider de ut sig är jag övertygad att märket kommer fortsätta växa.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Jag var själv inne på en Triumph tidigare då jag tycker dom gör grymt läckra hojar! Då var det glest med handlare i norrland, men sprider de ut sig är jag övertygad att märket kommer fortsätta växa.
    Ja, så skoj de sprider sig och finns nu även i Umeå. Hoppas Victory gör likadant.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Förlåt mig, nu for jag inte efter att reta upp dig GeCe, jag gjorde en (klumpig) jämförelse med priser på olika märken och tog med dina mc och kikade på kubiken mellan Bonnevillen och motsvarande i samma prisklass. Om du köpt dem nya eller begagnade vet jag inte men jag håller med om att det var en klumpig jämförelse.

    Ingen fara på taket Nina fortsätt och progarera för Triumph du även om det inte är något som passar mig just nu.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #26
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    halloj allihop!
    även jag har skaffat min första Triumph. Det blev en thunderbird 1600.
    Är det någon som kan tipsa om bra tillbehörs pipor till denna. ( ej triumphs egna )

  7. #27
    Raask har. Du kan även lyssna på hur den låter på deras sida:

    http://www.raask.se/Tthun.htm

  8. #28
    Medlem MC-Nisses avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    5
    Var en Yamahakille med skygglappar tills alldeles nyss, har börjat blicka lite åt triumphs håll nu och med hojar som Rocket III Roadstern och Bonneville America(som jag för övrigt just nu tycker är den vackraste saken med två hjul och motor) är det inte så konstigt tycker jag.

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av MC-Nisse Visa inlägg
    Var en Yamahakille med skygglappar tills alldeles nyss, har börjat blicka lite åt triumphs håll nu och med hojar som Rocket III Roadstern och Bonneville America(som jag för övrigt just nu tycker är den vackraste saken med två hjul och motor) är det inte så konstigt tycker jag.
    Då ska du satsa på rocketen,då får du lite pulver och det är ju aldrig fel

  10. #30
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Fast att uppgradera från 125 cc till 2294 cc är ett väldigt stort stort steg. Hur van/gammal är du som hojåkare? Rocketen väger nära 370 kg. Bonnevillen väger runt 230 kg.

Liknande ämnen

  1. Nån fler som kör veteranare?
    Av pewa i forum Veteran
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2015-07-09, 11:41
  2. Fler än en hoj?
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 21:27
  3. Fler smilies
    Av Mc-Bosse i forum Om hojen.nu
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 05:16
  4. Hur får man fler tjejer att åka hoj?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:41
  5. Solskensdagarna är fler
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 08:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •