Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Ny Triumph Sprint GT 1050

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag tror att Triumph är på frammarsch, John Bloor verkar ha hittat sin nisch som tycks fungera. Den som inte har kört en Triumph har missat något (tycker jag).
    Skulle jag överge glidarhojarna så skulle det bli en Triumph Boneville.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av NeXTer Visa inlägg
    Hade den haft kardan, eller möjligen rem, istället för kedja hade den varit mycket intressant.
    Kardan och elruta så hade den varit klockren som touringhoj tycker jag!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Såg en sprängskiss i förrgår på hur kardan funkar på en mc, när jag såg splinsen och drevet gick hjärnan igång här och jag började genast fundera i trimbanor direkt. =)
    Smidig lösning som inte kräver särskilt underhåll egentligen. En kedja innebär smörjning var 100:e mil men en kardan är snudd på underhållsfri (skriver nästan då inget tekniskt som rör sig är underhållsfritt egentligen).

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Såg en sprängskiss i förrgår på hur kardan funkar på en mc, när jag såg splinsen och drevet gick hjärnan igång här och jag började genast fundera i trimbanor direkt. =)
    Smidig lösning som inte kräver särskilt underhåll egentligen. En kedja innebär smörjning var 100:e mil men en kardan är snudd på underhållsfri (skriver nästan då inget tekniskt som rör sig är underhållsfritt egentligen).
    Kardan är en perfekt lösning på en motorcykel. Verkligen underhållsfritt, bara byte av olja ibland. Skitenkelt och går på ett par minuter. Ingen slump att bortemot hälften av hojarna jag ägt haft just kardan. Har dessutom ägt en Yamaha TR1, vilken hade inkapslad kedja. Den löpte i ett bad av ett speciellt fett. Funkade utmärkt även det. Hade gått tvåtusen mil när jag sålde den och hade aldrig spänt kedjan. Blev dock ingen succé, liksom andra innovationer samma tillverkare kommit med, exempelvis den navstyrda GTS.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kardan är en perfekt lösning på en motorcykel. Verkligen underhållsfritt, bara byte av olja ibland. Skitenkelt och går på ett par minuter. Ingen slump att bortemot hälften av hojarna jag ägt haft just kardan. Har dessutom ägt en Yamaha TR1, vilken hade inkapslad kedja. Den löpte i ett bad av ett speciellt fett. Funkade utmärkt även det. Hade gått tvåtusen mil när jag sålde den och hade aldrig spänt kedjan. Blev dock ingen succé, liksom andra innovationer samma tillverkare kommit med, exempelvis den navstyrda GTS.
    Jag har också haft en TR1.

  6. #16
    Mc-Bosse
    Gäst
    En kedja innebär smörjning var 100:e mil
    Vem orkar detta? Inte jag i varje fall. Det blir någon gång då och då när jag märker att kedjan behöver spännas.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Jag tycker det är synd att inte Triumph inte vårdar sitt arv bättre och satsar på sina retrohojar. Vad är de för skoj med en Triumph som liknar en japansk hoj.
    Men det är ju dom som säljer

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Vem orkar detta? Inte jag i varje fall. Det blir någon gång då och då när jag märker att kedjan behöver spännas.
    Men alla är ju inte lika,och har man en maskin med kedja och lite motor i då måste man ju sköta grejerna,när jag åkte triumph tiger så smorde nog jag minst var 50te mil om det var regn och man var på semester,vill ju inte ha haveri om man är flera 100 mil hemifrån8)

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Vem orkar detta? Inte jag i varje fall. Det blir någon gång då och då när jag märker att kedjan behöver spännas.
    Om man inte orkar bry sig om kedjan kan man montera en Scottoiler. Sägs fungera riktigt bra enligt folk som vet. Rengöring och kolla spänningen är det som återstår.

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av NeXTer Visa inlägg
    Om man inte orkar bry sig om kedjan kan man montera en Scottoiler. Sägs fungera riktigt bra enligt folk som vet. Rengöring och kolla spänningen är det som återstår.
    Lär bli en sådan om jag köper en kedjehoj för flitigt bruk igen! Minimerar verkligen underhållet om den är rätt justerad och påfylld med olja.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Triumph sprint väskor
    Av Heavy75 i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-09-28, 09:20
  2. Triumph sprint rs
    Av Jonas76 i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 16:00
  3. Det här med Triumph
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 10:02
  4. Triumph Speed Triple 1050
    Av pewa i forum Street
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 18:18
  5. Nya Triumph
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •