Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 81 till 84 av 84

Ämne: Ural ?

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    2
    Jag hade en långhårig Schäfer och funderade på att köpa en Ural för att hunden skulle kunna åka med. Jag missade en som gått 47 mil för 15000 med 2 veckor. Dom flesta jag känner som kan hojar avrådde mig för att det är en lång period av mekande som börjar. Rysk kvalitet existerar inte utan är en paradox.

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Matte1 Visa inlägg
    Jag hade en långhårig Schäfer och funderade på att köpa en Ural för att hunden skulle kunna åka med. Jag missade en som gått 47 mil för 15000 med 2 veckor. Dom flesta jag känner som kan hojar avrådde mig för att det är en lång period av mekande som börjar. Rysk kvalitet existerar inte utan är en paradox.
    Jodå, det är bara frågan vad man menar. När japsaren pajar är det bara att lämna in på verkstad och betala en hiskelig verkstadsräkning. Med ryssen är det att plocka fram en skiftnyckel, skruvmejsel och tång och fixa problemet på plats, om man nu ska överdriva lite. ( Såg en youtubesnutt där passageraren bytte sidvagnshjulet i farten)
    Ove

  3. #83
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Småland
    Inlägg
    2
    Hej, Jag är ny här och läser ikapp...
    Ove - har Uralsuget gått över?

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olwe Visa inlägg
    Hej, Jag är ny här och läser ikapp...
    Ove - har Uralsuget gått över?
    Jag tycker ff att rysshojarna har en massa karaktär som inte finns att få tag på om man inte går till riktiga veteraner av andra märken och då kräver det faktiskt mera att hålla igång maskinerna. Jag är inte bekymrad för det tekniska egentligen för gamla grejer har jag jobbat med förr i tiden och jag tror att lite av det handlaget finns kvar.

    Vad som kommit emellan är problem av annan karaktär som gör att jag helt enkelt får avvakta utvecklingen. Dessutom måste jag sälja av en del för att få plats.

    Man kan inte räkna med att dra på hjälm och hanskar och ta en repa på en massa mil utan att bekymra sig för hur det känns och låter.
    Det är att göra en grundlig analys av konstruktion och inställningar och vara beredd på att skruva, även ute på vägen. Men det lilla jag har kört dom så är det bara så j - a kul att köra dom så det kan det vara värt - med råge!
    Ove

Liknande ämnen

  1. Ural K-750
    Av Borjan i forum Veteran
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-07-09, 08:59
  2. Svårtstartad Ural
    Av Brynar i forum Veteran
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2013-06-18, 08:08
  3. Ural K-650 projekt Ryssen
    Av addeleijon i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 23:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •