Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vaxholmstur

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Vaxholmstur

    I dag var Nicke och jag ute och körde lite småvägar ut till Vaxholm. Här kan du läsa om hur vi hade det!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Tack Mats för en trevlig dag=)
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Förstår att det var en skön tur. Men varför skulle den inte vara det. Alla våra turer är ju hur sköna som helst!

    Men idag bangade jag inte för att det var mulet. Ibland måste man se om sin vrå också och nu är fönstrena rena och golven skurade.

    Nu två dagar i gruvan. Sen semester och Skånetour. Onsdag och torsdag ska jag inhandla ny hjälm, nya handskar och resesidenlakan och göra en "liten" packlista.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Förstår att det var en skön tur. Men varför skulle den inte vara det. Alla våra turer är ju hur sköna som helst!

    Men idag bangade jag inte för att det var mulet. Ibland måste man se om sin vrå också och nu är fönstrena rena och golven skurade.

    Nu två dagar i gruvan. Sen semester och Skånetour. Onsdag och torsdag ska jag inhandla ny hjälm, nya handskar och resesidenlakan och göra en "liten" packlista.
    Blir perfekt att komma hem till ett nystädat hem!

    Gör en riktigt liten packlista, bara det nödvändigaste ska med. Vad som är nödvändigt vet bara du, men ett regnställ av något slag behöver du absolut!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vad som är nödvändigt vet bara du, men ett regnställ av något slag behöver du absolut!
    Har kollat runt på massor med ställen/sajter och ringt, men ännu inte hittat något i min/Nickes storlek. Men jag ska fortsätta kolla runt på onsdag.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Gör en riktigt liten packlista, bara det nödvändigaste ska med. Vad som är nödvändigt vet bara du, men ett regnställ av något slag behöver du absolut!
    Läste i tidningen Land att om man köper en Ural får man det viktigaste med på köpet:

    1 st Kinderägg.
    1 st kondom.
    1 flaska rysk vodka.

    Det borde väl räcka ganska bra? ;D

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Så trevligt ni verkar haft det men varför postar ni NÄR TUREN HAR VARIT? Hur ska ni få andra att kunna hänga med er ut på era turer när allt ni planerar sker via mail? Och sen postar under Träffar & Körningar när turen HAR varit…

    Ni är väl inte rädda för att jag ska råka komma med eller?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Läste i tidningen Land att om man köper en Ural får man det viktigaste med på köpet:

    1 st Kinderägg.
    1 st kondom.
    1 flaska rysk vodka.

    Det borde väl räcka ganska bra? ;D

  9. #9
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Så trevligt ni verkar haft det men varför postar ni NÄR TUREN HAR VARIT? Hur ska ni få andra att kunna hänga med er ut på era turer när allt ni planerar sker via mail? Och sen postar under Träffar & Körningar när turen HAR varit…

    Ni är väl inte rädda för att jag ska råka komma med eller?
    Nina; vi mailar inte varandra utan det har blivit ett par mer eller mindre spontana körningar som kommit till stånd med korta varsel. Även vi andra har missat en del turer för att det gått så snabbt.

    Men vi kommer att lägga ut kommande turer i vanlig ordning när nu säsongen är igång på allvar.

    Du och alla andra från Mälarregionen får också gärna komma med turförslag!

    Och nej, vi är inte rädda för att du ska åka med!

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nina; vi mailar inte varandra utan det har blivit ett par mer eller mindre spontana körningar som kommit till stånd med korta varsel. Även vi andra har missat en del turer för att det gått så snabbt.

    Men vi kommer att lägga ut kommande turer i vanlig ordning när nu säsongen är igång på allvar.

    Du och alla andra från Mälarregionen får också gärna komma med turförslag!

    Och nej, vi är inte rädda för att du ska åka med!
    Så bra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •