Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 38

Ämne: BMW bästa touringhojen?

  1. #11

    SV: BMW bästa touringhojen?

    Hej.
    Bästa touringhoj? Smaken är som Guzzi-Leif säger och det är väl tur det.
    Kör själv FJR och är riktigt nöjd men innan köpet så stod mellan just BMW o Yamaha.
    Lite avundsjuk är man på mängden av BMW tillbehör. Där ligger Yamaha efter.
    I Sverige rullar det över 1400 FJR 1300.
    Ha det bra & Kör lugnt
    Håkan 8)
    Kolla in FJR Klubbens hemsida www.fjrsweden.se

  2. #12

    SV: BMW bästa touringhojen?

    Citat Ursprungligen postat av FJR Håkan
    Hej.
    Bästa touringhoj? Smaken är som Guzzi-Leif säger och det är väl tur det.
    Kör själv FJR och är riktigt nöjd men innan köpet så stod mellan just BMW o Yamaha.
    Lite avundsjuk är man på mängden av BMW tillbehör. Där ligger Yamaha efter.
    I Sverige rullar det över 1400 FJR 1300.
    Ha det bra & Kör lugnt
    Håkan 8)
    Tror många köper samma märke när man byter också.. har man då tidigare haft BMW köper man BMW igen. Det känns som att BMW legat långt framme när det gäller touring och borde tagit en del stamkunder på köpet..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: BMW bästa touringhojen?

    Låser upp den här gamla tråden när jag ändå är igång.

    Åker BMW sedan ganska många år, är dock inte enögd utan det har funnits både japs och britter i garaget. Just nu är favoriten en R1200 GSA som dammas av lagom till minst en semestervecka varje år. Mycket nöjd med den bågen. Otroligt mångsidig och bekväm.

    // Karl B.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: BMW bästa touringhojen?

    Flikar in jag med: jag tycker att BMW:n jag har är ganska bra för långturer också. Jag sitter bra, blir inte trött alls och jag kan sitta i timmar på den och köra.

  5. #15
    Nilsson
    Gäst

    SV: BMW bästa touringhojen?

    tycker inte man kan säga att bmw e bättre än andra hojar smaken e ju som baken, jag gillar ju min GTR men känner folk med som tycker guld vingen e bäst , sen har vi ju FJR , alla e ganska lika , så det e ju upp till var och en , och hur mycket pengar man vill lägga

  6. #16
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: BMW bästa touringhojen?

    Nilsson
    håller med, varje hoj har sin charm och inte är BMW bästa val för alla. Däremot har man varit först med flera annorlunda konstruktioner typ framgaffel och även på baksvingen har man en egen lösning. ABS och EFI samt dagens nymodighet elektronisk styrning av fjädringen mm är smartness från BMW.

    För min del har det blivit kardan och en bekväm körställningoch inte minst lite retro och nostalgi som varit avgörande för märkesvalet. Åker R 1200 GS Adventure men har två BMW till i garaget en R1100 RS och en K 100 med Pitchlerkåpa men som sagt det är inte ofta det blir annat än GSA:n.

    // Karl B.

  7. #17

    SV: BMW bästa touringhojen?

    BMW's lösningar och modellprogram(åtminstone förr) känns ganska touring-inriktat.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #18
    Nilsson
    Gäst

    SV: BMW bästa touringhojen?

    jag tycker ej att bmw är något specielt , både yamaha och kawasaki men även suzuki har ju haft fina turinghojar förut , och det har varit fina hojar

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    2

    SV: BMW bästa touringhojen?

    Provade på BMW under 2007, först en 1200GS bytte sedan en 1200RT men blev inte nöjd.
    Det kanske förolämpar en del men dom var tråkiga, hade inte rätta hojkänslan.
    Så i höstas så köpte jag en FJR med autmatkoppling och är helnöjd, tog en tripp runt Treriksröset i september otroligt skön tur. /Torbjörn

  10. #20

    SV: BMW bästa touringhojen?

    Tobbe
    Jag kör BMW GS och jag är nöjd med den, men som Nilsson och jag påpekat så är det den upp till var och en vad som passar bäst, så du har min fulla respkt för att du tycker annorlunda.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

Liknande ämnen

  1. Bästa TV;n??
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:40
  2. Bästa övningsplatsen
    Av Olle Å i forum MC-kort
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 15:54
  3. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46
  4. Bästa touringhojen
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 10:02
  5. Touringhojen fastnade på bild :)
    Av Jåke i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 12:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •