Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 57

Ämne: Skånetour 21-27 maj

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Skånetour 21-27 maj

    På fredag, den 21 maj, åker vi på en veckas tour till Skåne och Österlen. Vi som åker är undertecknad, Mats och Nicke. För mig blir det första touren någonsin med hoj och jag har sett fram emot turen hela vintern. Jag och Mats kör våra Triumph Bonneville America medan Nicke finåker på sin FJR. Vi kommer lämna rapporter här liksom bilder förstås.

    Eventuellt kommer vi möta upp med medlemmar i Skåne som kan guida oss runt på fina vägar. Men vi kommer knappast annars sitta rådvilla, då jag vet att alla vägar i Skåne är fantastiska och inte minst just i Österlen.

    Första natten den 21 maj kommer vi att inkvartera oss på ett stuteri, strax norr om Västervik, som också har billigt boende á 190 kronor natten. Tack Gibson för tipset!

    I Skåne inkvarterar vi oss på ett vandrarhem fem km söder om Simrishamn som heter Brantevik.

    Följ oss gärna här i tråden och hör gärna av er om ni vill köra med oss någon dag.

    Jonas, Mats & Nicke

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Ser fram emot dina rapporter Jonas. Du har tidigare skrivit mycket bra så förväntningarna är höga =)

    Hoppas ni får fint väder och allt går enligt planerna.

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Vi hjälps åt med att skriva och fota. Mats är i alla fall inte oäven varken med kameran eller pennan. Nicke kommer säkert också bidra med något kul.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vi tar gärna emot tips på vad vi inte bör missa att se eller göra i Skåne. Vi kommer som bekant att utgå från Brantevik.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Vi hjälps åt med att skriva och fota. Mats är i alla fall inte oäven varken med kameran eller pennan. Nicke kommer säkert också bidra med något kul.
    Självklart har ni alla bjudit mig och många fler på finfina berättelser och bilder. Ser fram mot detta oavsett vem som författar.

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Efter en skön tur på tjugofem mil idag hamnade vi på Sulas Mc i Strängnäs där jag hittade en drysack på 60 L som öppnas längsmed. En sådan har jag sökt efter ett bra tag inför touren. Köpte även en burkhållare när jag ändå var i handlartagen.

    003.JPG 004.JPG

    På onsdag ska jag köpa sidenreselakan på Siden Selma. Sen är jag klar att ge mig av.
    Senast redigerat av Jonas den 2010-05-16 klockan 10:22.

  7. #7
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nicke kommer säkert också bidra med något kul.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  8. #8
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Efter en skön tur på tjugofem mil idag hamnade vi på Sulas Mc i Strängnäs där jag hittade en drysack på 60 L som öppnas längsmed. En sådan har jag sökt efter ett bra tag inför touren. Köpte även en burkhållare när jag ändå var i handlartagen.

    003.JPG 004.JPG

    På onsdag ska jag köpa sidenreselakan på Siden Selma. Sen är jag klar att ge mig av.
    Bra val av väska som syns väl.
    Jan

  9. #9
    Medlem christiankas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    42
    Vad kul vi är 5 hojar som gör samma resa men vecka 28.

    Västkusten, småland, skåne, österlen.

    Snor kanske några smultronställen utav er härifrån tråden då ; o)

  10. #10
    lite tips e , Brösarpsbackar , mot vitaby , glass i simrishamn , tisdag är det träff i löddeköpinge , e det bra väder är där ca 1000-1500 hojar och många bilar med ,det börjar vid 16 tiden ,onsdag , sjöborakan ,våfflor hos Gibsson i Svedala , efter kl 18, jag vet ej om tydingen har börjat ej heller frostavallen ,sjutstorp är igång , men det är på torsdagar , sen har ni hela söderåsen och köra ,ta det lugnt på vägarna

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •