Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 57

Ämne: Skånetour 21-27 maj

  1. #31
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Varför vill du inte berätta att han blev livrädd först när han såg en fullt utrustad mc-kille, som inte ens tog av sig hjälmen, stapla fram med bestämda steg i riktning 'German'
    German plockade väl fram skaldjursbesticken när han såg er i hjälm eller? ??
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #32
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    I morse drog Danne till Gbg för vidare hemfärd mot Sthlm i eftermiddags. En dagstur på 90 mil...

    Jag, Mats och Nicke drog till Bromölla för att mest ha ett utflyktsmål, men även för att kolla lite hojar på Claessons Motor. Vi hann bara rulla några meter innan vi kände hur vinden slet i oss. Bitvis fick vi lägga ned hojarna även på raksträckorna för att inte blåsas över i motsatta körbanan. Inte nog med detta. Himlen blev snart mörk och regnet började falla. Snabbt in på en p-ficka och dra på regnställ. Tyvärr hade jag inga skydd för händerna så snart började jag bli både kall och våt om fingrarna. Väl i Bomölla slutade det att regna, men jag var så kall om händerna att jag knappt kunde använda frambromsen. Nicke och Mats, som kör touringhojar med värmehandtag, kände inga plågor. De var både torra och varma. Att köra custom kostar på.

    Väl inne i butiken köpte jag snabbt ett par nya varma handskar och regnskydd för händerna. Fruktade annars ett helvete på hemvägen till Stockholm imorgon om vädret skulle fortsätta vara instabilt. På väg ut från klädesavdelningen, där servicen för övrigt var i toppklass, stötte vi på en säljare, Anders Eng, som Mats visade sig känna. Vi började språkas och rätt som det var satt jag på en BMW som kändes helt rätt från det att jag svängde benet över sadeln. Trettio minuter senare och efter en provkörning satt vi och skrev papper. Bonnie blev kvar i Bromölla och "?" fick följa med mig till Simrishamn. Eller rättare sagt följde jag med henne/honom. Det var som att åka X2000 när det fungerar som bäst.

    Rutan skyddade mot vinden och regnet. Värmehandtagen mot kyla och touringsitsen mot träsmak. Jag sitter som en kung på hojen och ser över de flesta bilar. Till skillnad från när jag satt på Bonnie och var tvungen att se upp till alla. Otrolig skillnad.

    Jag älskade Bonnie och rekommenderar verkligen Triumph America som en liten rolig hoj att ta dagsturer med och/eller som instegshoj. Men mitt mål har hela tiden varit touring, både kortare och längre, och turen hit till Simrishamn, fick mig att förstå att jag behöver en större hoj. Och när BMW´n kom i min väg kändes det helt rätt. Särskilt som säljaren känner Mats och jag fick ett bra pris för Bonnie.

    Nu är jag inte lika orolig för regn och kyla imorgon. Jag kommer garanterat sitta och vissla och sjunga, till Nickes förtret (vi har intercom mellan varandra) oavsett väder. Och med Bonnie hade jag planerat en extra övernattning imorgon halvvägs hem, men med nya kärleken så blir det lätt en sträckkörning hem till Södermalm.

    Jag kommer absolut sakna min glidare och skule jag vinna pengar kommer jag garanterat köpa en custom att ha som komplement i garaget.

    Har ni erfarenheter av BMW 1150 RT får ni gärna dela med er.

    100525 Bromölla 003.jpg 100525 Bromölla 006.jpg 100525 Bromölla 012.jpg

    100525 Bromölla 013.jpg 100525 Bromölla 014.jpg
    Senast redigerat av Jonas den 2010-05-25 klockan 22:36.

  3. #33
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Grattis till en ny kärlek.

    Hoppas Du får många mil på den.
    Det där är helt klart en av modellerna som jag sneglar på.

    Jag har bara hört positiva saker om den. Tyskarna kan kikare och fordon, till skillnad från hockey och bandy

    Ride on....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #34
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Verkligen lustigt att det var en gammal kompis som jobbade som försäljare. Visste inte att han jobbade där. Tror att det I någon mån kan ha bidragit till det bra inbytespris och smidiga affär som det blev. Hade inte Jonas slagit till hade jag gjort det, trots att jag är sugen på BMW K1200LT....
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #35
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Grattis till en ny kärlek.

    Hoppas Du får många mil på den.
    Det där är helt klart en av modellerna som jag sneglar på.

    Jag har bara hört positiva saker om den. Tyskarna kan kikare och fordon, till skillnad från hockey och bandy

    Ride on....
    Tack DearHunter! Den känns fantastiskt skön och jag ser fram emot att få sträckköra den upp till Stockholm imorgon för att se hur den känns. De tio milen från Bromölla hit till Simrishamn kändes som en dröm. Som att sväva fram.

  6. #36
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    kan väl aldrig tänka mig att du skulle vara impulsiv på nåt sätt Jonas
    ....men välkommen ur customkränget och in i touringträsket ;D

    Kul att läsa om resan i övrigt med, hoppas hemfärden blir lika bra!

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    grattis till en snygg hoj må ni få många långa mil tillsammans =)

  8. #38
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Grattis till hojen. Och tur du han före Maths.

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grattis Jonas till ett lyckat impulsköp! Så kan det gå när man har dåliga handskar.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Note to self: Ha alltid hela och funktionella handskar...

    Kanske ingen större fara i mitt fall då jag redan har värmehandtag, vindavvisare och hela kittet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •