Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Lösa ut försäkring

  1. #11
    Förresten hur värderar man en gammal men fin hoj? Den kan ju vara jättefin och mycket värd, men försäkringsbolaget går bara efter någon lista. Och tänk om det sitter på massor med extrautrustning, får man pengar att köpa en hoj med likvärdig utrustning då?

  2. #12
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Förresten hur värderar man en gammal men fin hoj? Den kan ju vara jättefin och mycket värd, men försäkringsbolaget går bara efter någon lista. Och tänk om det sitter på massor med extrautrustning, får man pengar att köpa en hoj med likvärdig utrustning då?
    För min del så ringde skaderegleraren upp och sa att det knappt var lönt att laga hojen samt att det var svårt att få tag i delar till en sådan gammal. Då jag hade köpt den i fjol så undrade han vad jag tyckte den var värd.
    Jag sa vad jag hade köpt den för, vad jag ansåg och vi enades. I mitt fall så var det inte några större summor.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Förresten hur värderar man en gammal men fin hoj? Den kan ju vara jättefin och mycket värd, men försäkringsbolaget går bara efter någon lista. Och tänk om det sitter på massor med extrautrustning, får man pengar att köpa en hoj med likvärdig utrustning då?
    Det brukar alltid bli en viss förlust, man utgår från ett rimligt pris och sedan dras självrisken från det. I vissa fall kan du få behålla viss extrautrustning. Man får förhandla lite med skaderegleraren. Tycker nog att jag fått rimliga ersättningar vid mina skador, även om det naturligtvis aldrig fullt ut kan ersätta det nedlagda arbetet och pengarna man satsat.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Lösa slangar suzuki gladius 650 2014
    Av Grusgrus i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-05-11, 14:34
  2. Mc försäkring
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 09:17
  3. Försäkring
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 11:21
  4. försäkring
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 21:39
  5. Försäkring och försäljning?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 06:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •