Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: iPhone & appar

  1. #31
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Man kan även säga att appar har samma funktion som genvägsikoner på skrivbordet på sin egen dator

    App = ikon =)
    En genväg är en genväg och ett program/applikation är ett program/applikation. Ett program installeras och en genväg till detta program kan skapas på skrivbordet eller skärmen på en telefon, i detta fallet en iPhone. Genvägen kan tas bort men programmet ifråga är fortfarande installerat. En ny genväg kan skapas från detta programs installationsmapp när helst man vill och placeras var helst man vill.

    Funktionen är endast densamma om man bara räknar själva genvägsikonen som startar det installerade programmet/applikationen.

    Rätt ska vara rätt!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-05-15 klockan 16:33. Anledning: stavfel

  2. #32
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Genvägen kan tas bort men programmet ifråga är fortfarande installerat.
    Nej nu har du fel, man kan ta bort program direkt i iPhonens skärm, då ligger inte programmet kvar. Där är det inte bara ikonen som raderas utan hela installationen, iPhone upplyser användaren att alla dess data försvinner då.

    …rätt ska vara rätt, ja.

  3. #33
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nej nu har du fel, man kan ta bort program direkt i iPhonens skärm, då ligger inte programmet kvar. Där är det inte bara ikonen som raderas utan hela installationen, iPhone upplyser användaren att alla dess data försvinner då.

    …rätt ska vara rätt, ja.
    Som icke ägare av en iPhone så suger jag i mig informationen. Onekligen ett praktiskt sätt att avinstallera ett program. Ta bort en genväg och allt åker. Där ligger Microsoft och Windows efter...

  4. #34
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Med risk för att man blir påhoppad så framför jag ett tips till er ajfånare från än god vän som inte hojar

    Sök upp ett program som heter jailbreak. Med det kan man hacka sig förbi Apple och får en helt "ny" iPhone med sjukt mycket roligare appar som inte Apple tillåter

    MyFi är tydligen ett program som gör ajfånen till en trådlös router. Bra strandfunktion kanske?=)
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  5. #35
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jailbreak bör bara användas om man har datorvana/kompetens. All garanti är väck om de upptäcker att man använt JB. Sen finns en massa oseriösa appar som man inte vill ha i sin mobbe. JB är annars guld för att hotta upp sin iPhone med fler möjligheter, som bättre ringsignaler och roliga program. Jag är dock extremt nöjd med den som den är.

  6. #36
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Jailbreak bör bara användas om man har datorvana/kompetens. All garanti är väck om de upptäcker att man använt JB. Sen finns en massa oseriösa appar som man inte vill ha i sin mobbe. JB är annars guld för att hotta upp sin iPhone med fler möjligheter, som bättre ringsignaler och roliga program. Jag är dock extremt nöjd med den som den är.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #37
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Router? Jag skulle nog inte öppna min iPhone som en router. Jag är också nöjd med min som den är.

  8. #38
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Jailbreak bör bara användas om man har datorvana/kompetens.
    Då ska jag absolut hålla fingrarna i styr....

  9. #39
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Hahaha, jag sa ju att jag skulle få fart på karusellen! Snacka om att den kommer att snurra bra länge nu
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  10. #40
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Iphone Tips - Fartkameror

    Sju väl investerade kronor.

    http://camsahoy.com/index.html

    http://www.youtube.com/watch?v=YNdiwKjjJ-Q

Liknande ämnen

  1. Tips på "måste ha" appar för Europaresa?
    Av Nilla i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-04-21, 06:37
  2. Återigen GPS, iPhone som GPS.
    Av RobbeS i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 18:40
  3. Roliga appar
    Av DearHunter i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 11:17
  4. GPS i iPhone
    Av Kimmo i forum Off topic
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 16:15
  5. iPhone del 3
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 08:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •