Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Lyckades!!

  1. #11
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    nej nej, inte så att du stoppar pappret i tanken, du tar en handfull papper lindar munsticket o håller så att ifall det börjar spruta vilt så kan pappret suga upp en hel del, innan den rinner av på tanken
    sen om du råkar få lite papper i tanken är väl inte så farligt, filtret där inne har ju ganska stor yta, ingen risk att du täpper den

  2. #12
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag lyckas då och då fylla tanken till brädden + moms, vilket leder till att bensinen tar sig upp och rinner ut på tanken när hojen står.... att man aldrig lär sig.. ;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja, är slangen något fel och dras tillbaka in i pumpen (för bra återdragning på slang) så rätta inte till den, det var därför munstycket kom upp ovanför nedre hålet i tanken och där står jag och håller in handtaget för fullt. Jag stod vänd mot pumpen och fibblar med slangen och ser inte att jag fått upp handtaget en bit för mycket uppåt. Det är ett attans tryck i munstycket, det bara skvätte som en fontän över hela hojen så även jag blev träffad. Jag lär garanterat komma ihåg att stänga av tillförseln nästa gång slangen jävlas och jag måste rätta till den. Vet faktiskt inte varför jag inte stängde av tillförseln? Upptagen av och riktad uppmärksamhet på en trilskande slang förmodar jag?

    Tror inte det händer nåt speciellt med lack etc för att det kommer bensin på, ångan dunstar fort och vätskan torkar snabbt. Man hinner tvätta av den i lugn och ro hemma sen så det är ingen panik egentligen.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gawriel Visa inlägg
    nej nej, inte så att du stoppar pappret i tanken, du tar en handfull papper lindar munsticket o håller så att ifall det börjar spruta vilt så kan pappret suga upp en hel del, innan den rinner av på tanken
    sen om du råkar få lite papper i tanken är väl inte så farligt, filtret där inne har ju ganska stor yta, ingen risk att du täpper den
    Fast de flesta mackar har inget papper, jag behövde papper i går och det fanns inget nånstans. Det finns aldrig papper när man behöver det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •