Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Fotplattor

  1. #11
    Medlem Starrider_Johnnys avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Tack för det, den sidan hade jag missat

  2. #12
    Undra om dem passar min 950, den fanns inte uppräknad. Men den är så pass ny modell så de kanske inte hunnit skriva in den i listan.

  3. #13
    Medlem Starrider_Johnnys avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Undra om dem passar min 950, den fanns inte uppräknad. Men den är så pass ny modell så de kanske inte hunnit skriva in den i listan.
    Problemet är att det är olika vinklar på fästena, jag trodde ju att 1300:ans plattor skulle passa men den har en helt annan vinkel på fästet. Därför måste det var en platta som går att justera om man inte köper original.

  4. #14
    Oki! I så fall så borde den nog passa min oxå. För den verkar ju passa alla Yamaha glidarhojar. Och sen justerar man vinkeln efter vilken modell man har.

  5. #15
    Har nu börjat ha främre halvan av foten stickandes ut framför fotplattan, på det viset sträcker man ut benen bättre och får ännu mera glidarkänsla :-)

    Hade man haft fotpinnar så hade man haft körställningen fixarad ju.

  6. #16
    Medlem harpoonmans avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sö Dalarna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Starrider_Johnny Visa inlägg
    Är det någon som har nåt bra förslag på vart man kan köpa bakre fotplattor till en Yamaha XVS 1900.
    Jag har letat på nätet men det är svårt att hitta till den modellen
    Kolla www.ebay.com....skriv in din modell i sökrutan så får du en massa träffar, sen kan du filtrera sökningen.
    Man kan göra riktigt bra klipp där, tillbehör som t o m kan bli till under halva kostnaden jämfört med svenska priser...men OBS...har du "otur" kan du få tulla för det, speciellt tunga el skrymmande saker, men man kan alltid be säljaren att skriva "used parts" el skriva ner värdet, det är aldrig ngt krångel

    Har handlat på Ebay både till Intruder 1500 och FJR 1300 plus både cd´s och musikdetaljer...2-3 ggr under dessa år har jag fått tulla men det blir fortfarande billigare även med tull och det är inget krångel att handla och betala genom PayPal t.ex, känns tryggt.
    PayPal har en jättebra service om något skulle gå fel eller krångla.

    Lycka till
    Senast redigerat av harpoonman den 2010-07-16 klockan 12:15.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Förut så tyckte jag inte om fotplattor. Tyckte det såg lite gubbigt ut. Men nu när jag har en hoj med dessa så tycker jag det är helt underbart bekvämt.

    Vad tycker ni? Fotplattor eller fotpinnar?

    Nackdelen med fotplattor är att de kan skrapa i om man lägger ner mycket. Men jag kör lugnt och städat så de har jag då aldrig upplevt. Första gången man kör så känns det lite ovant att man måste flytta foten en aning längre ut för att sätta ner den vid stopp.
    Jag har pinna fram och plattor bak. Skönt, säger dottern som sitter bakpå! Dock har jag haft några fotpinneskrap Ingen fara!

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av AnnSofie Visa inlägg
    Jag har pinna fram och plattor bak. Skönt, säger dottern som sitter bakpå! Dock har jag haft några fotpinneskrap Ingen fara!
    Oki! Har du bytt ut dina främre plattor mot pinnar då?

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Oki! Har du bytt ut dina främre plattor mot pinnar då?
    Nä....det satt så. Däremot ska jag byta till lite snyggare pinnar. Jag har beställt en motorbåge som jag ska sätta extra pinnar på och då vill jag ha likadana. Fotplattorna förresten är av den mindre modellen och har lite kromdetaljer.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av AnnSofie Visa inlägg
    Nä....det satt så. Däremot ska jag byta till lite snyggare pinnar. Jag har beställt en motorbåge som jag ska sätta extra pinnar på och då vill jag ha likadana. Fotplattorna förresten är av den mindre modellen och har lite kromdetaljer.
    Härligt med customhojar man kan sätta dit olika plattor / fotpinnar och sadlar och få en hoj som passar ens kropp och hur man vill sitta :-)

Liknande ämnen

  1. Glidare med fotplattor
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 18:03
  2. Flytta fotplattor
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 13:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •