Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Överjävliga människor

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tror att det är en rätt vanlig situation den Nina var ute för, att någon bara kliver ut i gatan. Gärna med barnvagn framför sig. En jobbarkompis lade omkull sin fina Kawasaki 1100 i mint condition precis utanför jobbet. Det var en cyklist som cyklade mot rött. Gick inte fort, max 20 km/h. Trots detta klarade han inte av situationen utan gick omkull. Nu hör det till saken att han hade lite nedförsbacke också, vilket inte gjorde saken bättre. Han slog sig ganska illa och hade ont i både axel och rygg en lång tid efteråt. Mycket skrapskador på hojen också. Dessbättre hade han full utrustning så det blev inga skrapsår eller liknande. Cyklisten tog på sig att betala självrisken, utan tjafs så det löste sig ändå rätt bra till slut.

    Visar på ett tydligt vis hur svårt det är att bromsa på ett bra sätt när det blir en hastigt uppkommen situation man inte förutsett, och att man kan slå sig rätt illa i "cykelfart".
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vid Slottet hade jag en cyklist som också cyklade mot rött, jag tryckte till lite där så han fick krypcykla och vingla fram. Absolut ingen tillstymmelse till ögonkontakt med mig och där satt jag och försökte få kontakt så jag kröp sakta fram mot cykelbanan och kvävde hans framfart. De ska veta när de gör fel, det är tydligen kutym att cykla mot rött men tänk om alla oavsett fordon gör likadant? En cykel är också ett fordon, om än en skattebefriad sådan. Jag skulle aldrig i mitt liv och absolut *inte* inne i sta'n cykla mot rött. Jag har sett en cyklist ligga mitt i korsningen en morgon när jag skulle till en kurs vid Humleparken, bilen som kört på var borta och där låg han. Vet inte hur det gick med honom men jag antar han inte klarade sig.

  3. #13
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Tänk på att alla dina medtrafikanter är idioter och att du inte blir ett dugg mindre skadad för att " Det var hans fel" Har dom aldrig tvärnitat vid stoppljusomslag tidigare, så gör dom det när du ligger bakom. Glömmer vänsterblinken när du kör om. --Tänk åt dom istället för om dom

    Det gör jag allllltid :-
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. Människor och kassaköer.
    Av Ankan1 i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-04, 19:14
  2. Mc för korta människor?
    Av hansapansa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 14:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •