Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Snart 50% av målet uppnått

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Snart 50% av målet uppnått

    -8,8 kg

    Så många kilon har jag jobbat bort, om bara 200 gr har jag uppnått 50% av målet. Totalt ska 18 kg bort men jag känner att jag har ingen brådska, jag tror att det kommer också bli lättare att hålla den nya vikten sen, just för att jag går ner långsamt i vikt och sakta vänjer mig hur jag bör äta för att lyckas. Kosten i sig är inga problem med, jag ser resultaten redan nu och det verkar fungera, jippi. Det roliga är att jag unnar mig en chokladbit i alla fall och nån bulle nån gång till fikat när det bjuds. Skillnaden nu är att jag själv köper inte hem bullar längre för då går de bara åt. Köps det bröd blir det av den grova och mörka sorten men inget som är ljust. Läsk har jag slutat med också även om den var osockrad typ Pepsi Max, Coca Cola Light m fl. Visst händer det att jag köper en liten lightläsk men väldigt sällan numera.

    Förra resan var mer hets, på kort tid gick jag ner 12 kg. Och sen gick luften ur mig och efter en tid var samma vikt tillbaka plus några kilon till. Den här gången tycker jag att det är helt okej att det får ta lite tid.

  2. #2
    Så duktig du är! Själv har jag saknat karaktär än så länge, men en vacker dag så kommer väl viljan att göra nåt åt det hela.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Så duktig du är! Själv har jag saknat karaktär än så länge, men en vacker dag så kommer väl viljan att göra nåt åt det hela.
    Jag har en visuell bild till hjälp som motivation. Den bilden är en inre bild på mig själv där jag är smal igen, som jag var förr. Just nu är målet nästa par byxor i garderoben att komma ner i. För ett par veckor sen kom jag ner i ett par jeans jag inte kommit ner i på jättelänge. Häromdagen kom jag ner i ett par till byxor. Jag provade ett par andra som också hänger där men de gick bara på men gick inte att stänga. Så de är nästa delmål just nu.
    Jag har inte slängt mina jeans just för att en dag ska jag ner i dom igen har jag tänkt.

  4. #4
    Jag fick en tankställare när en kompis köpte nya mc-kläder igår i storlek XL. Jag har alltid tänkt oss som ungefär lika stora. Men när jag köpte för nå veckor sen fick jag ju ha 4XL.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha ha, ja den självbilden är jag van med! man tycker inte man är så stor.
    Fast jag är även en vandrande synvilla, expediter har kommit med stl 42 och nån kom med stl 38. Hedrande men jag drog faktiskt stl 46/48 och t o m 48/50 beroende på klädfabrikanter.

  6. #6
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    50% av målet ? är det en morot istället för två?

    HaHa
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #7
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Bra jobbat.
    Just viktnedgång verkar behöva ta tid för att det ska bli långsiktighet. Att sluta med fikabröd och läsk verkar väldigt sunt!

Liknande ämnen

  1. Målet i sikte
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-08-16, 09:25
  2. Snart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 14:20
  3. Snart så.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 19:29
  4. Snart mat.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 15:47
  5. Snart så........
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •