Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Spontana turer och räkmackor

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Spontana turer och räkmackor

    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Man kan undra var alla poliser är - jag åkte från Stockholm till Göteborg på hoj ikväll torsdag. Jag har inte sett en enda polis på hela vägen. Åker nog hem i morgon, får se om jag ser några då...

    Danne
    Danne, du är cool. Vi är många som planerar resor i veckor (eller längre) och lägger upp trådar om körningar längre än tio mil. Du bara drar iväg fram och tillbaka till Gbg som om det vore en fikatur till Rosenhill fyra mil bort... Me like! Du är en sann biker!

  2. #2
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Danne, du är cool. Vi är många som planerar resor i veckor (eller längre) och lägger upp trådar om körningar längre än tio mil. Du bara drar iväg fram och tillbaka till Gbg som om det vore en fikatur till Rosenhill fyra mil bort... Me like! Du är en sann biker!
    Man ska inte planera för mycket här i livet, det kan låta hårt men det kan ta slut när som. Nä ta vara på dagen och gör det du vill NU inte en annan dag. ;D;D

    Det blev en mycket trevlig tur till Göteborg i kväll. Startade kl 16:00 i Stockholm, stannande till i Nyköping för en liten middag och bensträckare. Körde vidare med ett kort stopp i Jönköping för att tanka, kom fram till Göteborg kring 21.00. Helst åker jag på mindre vägar men ville komma ner i tid så det fick bli motorvägen denna gång.

    Checkade in på hotel Gothia som ligger vid mässan. Efter ett snabbt ombyte tog jag hissen till plan 23 och restaurang Heaven för en klassisk "Kingsize" räkmacka modell stor samt en kall öl och skölja ned med, en mycket trevlig avslutning på en bra dag!!;D;D tyvärr glömde jag kameran annars skulle ni fått sett en bild på en riktiga räkmacka - men alla göteborgare vet väl vad jag pratar om...

    FAKTA - KING SIZE

    • År 2008 sålde vi 145 026 King Size, vilket betyder att vi gör mer än 16 King Size i timmen, dygnet runt, året om.
    • År 2008 serverades King Size för cirka 24 Mkr.
    • Cirka 35 ton räkor (netto, alltså ren råvaruvikt) gick åt år 2008 till räksmörgåsarna.
    • På varje King Size ska det vara minst 200 gram handskalade räkor.
    • I botten ligger ett rågbröd, smaksatt med dillfrö och sirap. Lokalt producerat från Åkes Hönökaka, gjort på eget recept.
    • King Size kommer i tre varianter: Vanlig King Size, King Size de Luxe samt för avhämtning: ”King Size på väg”.
    • King Size säljs på Gothia Towers restauranger: Heaven 23, Incontro, Livingroom, vid arrangemang på: 18:e våningen, Estrad, Eden, Mix och, emellanåt, på våra mässrestauranger.
    • King Size räksmörgås introducerades då Hotel Gothia öppnade år 1984 och har stannat kvar på menyn sen dess.
    • I maj år 2009 såldes den miljonte King Sizen på Gothia Towers sen starten 1984.

    Väderfakta 29 april Stockholm - Göteborg:
    Vädret: Mycket bra, inget regn ca 14- 20 grader
    Trafik: Inte mycket, nån lastbil här och där

    I morgon ska jag kolla in lite hojar. Återkommer med en slutrapport i ämnet..

    Danne
    Senast redigerat av Danne den 2010-04-29 klockan 23:15.
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Man ska inte planera för mycket här i livet, det kan låta hårt men det kan ta slut när som. Nä ta vara på dagen och gör det du vill NU inte en annan dag. ;D;D

    Det blev en mycket trevlig tur till Göteborg i kväll. Startade kl 16:00 i Stockholm, stannande till i Nyköping för en liten middag och bensträckare. Körde vidare, stannade en kort stopp i Jönköping för att tanka, kom fram till Göteborg kring 21.00. Helst åker jag på småvägar men ville komma ner i tid så det fick bli motorvägen denna gång.

    Checkade in på hotel Gothia som ligger vid mässan. Efter ett snabbt ombyte tog jag hissen till plan 23 och restaurang Heaven för en klassisk "Kingsize" räkmacka modell stor samt en kall öl och skölja ned med, en mycket trevlig avslutning på en bra dag!!;D;D


    Vädret: Mycket bra, inget regn ca 14- 20 grader
    Trafik: Inte mycket, nån lastbil här och där

    I morgon ska jag kolla in lite hojar. Återkommer med en slutrapport i ämnet..

    Danne
    Håller med dig Danne!

    Gäller att njuta av livet medan man kan. Gillar också att dra iväg så där. Vilket resulterat i tre hojar som inköpts i Göteborg, en i Avesta, en i Fagersta och en i Karlstad. Har inte tänkt på det tidigare men tydligen är det så att jag hittar vad jag vill ha på annan ort än i Stockholm.

    Juste den där baren på Gothia. Brukade alltid ta en så´n räkmacka där i samband med mina mässbesök. Dit har jag varit bara över dagen ett par gånger. Åkt fram och tillbaka samma dag. Snacka om att man har ett visst intresse när man kör hundra mil för att kolla hojar mitt i vintern...

    Hoppas att du hittar hojen du vill ha. Ser fram emot rapport i ämnet!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Håller med dig Danne!

    Gäller att njuta av livet medan man kan. Gillar också att dra iväg så där. Vilket resulterat i tre hojar som inköpts i Göteborg, en i Avesta, en i Fagersta och en i Karlstad. Har inte tänkt på det tidigare men tydligen är det så att jag hittar vad jag vill ha på annan ort än i Stockholm.

    Juste den där baren på Gothia. Brukade alltid ta en så´n räkmacka där i samband med mina mässbesök. Dit har jag varit bara över dagen ett par gånger. Åkt fram och tillbaka samma dag. Snacka om att man har ett visst intresse när man kör hundra mil för att kolla hojar mitt i vintern...

    Hoppas att du hittar hojen du vill ha. Ser fram emot rapport i ämnet!
    - Bra talat Mats, du är en riktig hojåkare. Ja då vet du vad jag talar om. Dom som kör bil tycker man konstig, åka 100 mil för att kolla in hojar, hehe...;D;D
    Senast redigerat av Danne den 2010-04-29 klockan 23:43.
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    FAKTA - KING SIZE

    • År 2008 sålde vi 145 026 King Size, vilket betyder att vi gör mer än 16 King Size i timmen, dygnet runt, året om.
    • År 2008 serverades King Size för cirka 24 Mkr.
    • Cirka 35 ton räkor (netto, alltså ren råvaruvikt) gick åt år 2008 till räksmörgåsarna.
    • På varje King Size ska det vara minst 200 gram handskalade räkor.
    • I botten ligger ett rågbröd, smaksatt med dillfrö och sirap. Lokalt producerat från Åkes Hönökaka, gjort på eget recept.
    • King Size kommer i tre varianter: Vanlig King Size, King Size de Luxe samt för avhämtning: ”King Size på väg”.
    • King Size säljs på Gothia Towers restauranger: Heaven 23, Incontro, Livingroom, vid arrangemang på: 18:e våningen, Estrad, Eden, Mix och, emellanåt, på våra mässrestauranger.
    • King Size räksmörgås introducerades då Hotel Gothia öppnade år 1984 och har stannat kvar på menyn sen dess.
    • I maj år 2009 såldes den miljonte King Sizen på Gothia Towers sen starten 1984.

    Väderfakta 29 april Stockholm - Göteborg:
    Vädret: Mycket bra, inget regn ca 14- 20 grader
    Trafik: Inte mycket, nån lastbil här och där

    I morgon ska jag kolla in lite hojar. Återkommer med en slutrapport i ämnet..

    Danne
    Måste nog åka till Göteborg bara för att prova den där mackan. Hoppas dom har laktosfri latte också

  6. #6
    Den där mackan ni talar om, jag kan bara instämma den är verkligen något extra.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2010-04-30 klockan 10:20.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem 780615s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Sörmland
    Inlägg
    15

    Apropå GS

    om jag skulle sikta på en gs i stället: är jag bara dum om jag köper en över 10k mil?
    Tycker en 1150 är riktigt snygg, men tanken är att den ska vara i min ägo livet ut.
    Kan man köra slut på en GS?

    //Micke

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av 780615 Visa inlägg
    om jag skulle sikta på en gs i stället: är jag bara dum om jag köper en över 10k mil?
    Tycker en 1150 är riktigt snygg, men tanken är att den ska vara i min ägo livet ut.
    Kan man köra slut på en GS?

    //Micke
    Min 1100GS hade gått 12.000 mil när jag sålde den, still going strong. Om man sköter om dom som man ska kan de gå riktigt långt. Kopplingsbyte är något som ofta är aktuellt runt 8-10.000 mil. Ganska kostsamt jobb, därför viktigt att kolla att kopplingen inte slirar innan köp. Annars inget speciellt förutom så´nt som alltid gäller.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Går ju inte och äta något med farliga djur på :-)

  10. #10
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Men goda är dom - skaldjuren, men ägg har ju också skal och dom är snälla...
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

Liknande ämnen

  1. Guidade turer till Vitryssland
    Av Comrade i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-03-07, 11:26
  2. Turer i Stockholm för nya
    Av Joachim i forum Träffar & Körningar
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 22:08
  3. Trevliga turer i Skåne
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 10:06
  4. Turer.
    Av Gibson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 11:01
  5. Många turer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 14:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •