Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Effektförlust?

  1. #1

    Effektförlust?

    Vilket har den minsta effektförlusten från motor till bakhjul av följande: Kedja, rem, kardan?

    Min 950 har 54 hästar i motorn medans min förra hoj en Dragstar hade 62. 950:n har rem medan Dragstar 1100:an hade kardan. Jag upplever inte så stor skillnad på hojarna. Kan det vara så att kardandrift stjäl mera effekt än rem-drift? Och i så fall hur förehåller sig kedja?

  2. #2
    kedja är nog att föredra med tanke på din frågeställning.

  3. #3
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag skulle gissa på att kardan stjäler mest och remmen minst, men att kedjan är vanligast på race hojar tror jag är pga kedjan är starkare än en rem. Kardan har många fler kugghjul (rörliga delar) och stjäl då mest effekt.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #4
    säger klippan det så ger jag mig, men bara för denna gången
    Senast redigerat av Roadking den 2010-05-06 klockan 07:52. Anledning: felstavning

  5. #5
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jag har rem på min,2 tums carbonförstärkt,nån effektförlust spelar nog ingen roll för mig ifall det skulle vara något.
    kugghjulen på kardanen håller inte för vridet,lite samma sak med kedjan,den skulle behöva bytas bra ofta, remmen håller 16.000 mil

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    jag har rem på min,2 tums carbonförstärkt,nån effektförlust spelar nog ingen roll för mig ifall det skulle vara något.
    kugghjulen på kardanen håller inte för vridet,lite samma sak med kedjan,den skulle behöva bytas bra ofta, remmen håller 16.000 mil
    Oj, det var inte illa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •