Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Tar du hojen till jobbet?

  1. #1

    Tar du hojen till jobbet?

    Själv så använder jag hojen så ofta jag bara kan. På tal om det så ska jag till arbetet nu så det är bara till att gå ut och sparka igång ljuvligheten

  2. #2
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Japp varje dag. 9 mil tur och retur efter den berömda Valsan vägen (3 mil) mellan Insjön och Falun.

  3. #3
    Brukar hända några gånger per månad på vår/sommar/höst då jag ska ut och köra direkt efter jobbet.

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nä jag tycker det är jobbigt att ta på all skyddsutrustning kl: 5 på morgonen. Det tar sin tid och sen är det ombyte igen på jobbet och sen samma sak efter arbetsdagens slut.

    Glider in bakom ratten på min "nya" Toyota Corolla istället och kör mina knappa 4 mil.

    "nya" = 2003
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-04-29 klockan 11:49. Anledning: stavfel

  5. #5
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jodå. Här kör man hoj till jobbet.
    Jag upplever det som uppiggande och kommer därför fräsch och glad till jobbet. Ibland tar jag en ''rymmare'' när jag kör hem och tar en x-tra tur istället för att köra raka vägen .....sscchhhhh....berätta inte detta för någon eftersom jag skyller på den tröga trafiken

    En stor nackdel med att ta hojen till jobbet är att jag promenerar mindre mot förut, vilket leder till att jag har återupptagit motionerandet då jag plötsligt upptäckte att jag började få tendenser till ''navelskådning''. Detta går stick i stäv mot min i-mage som vetenskapsman...tror jag..!...
    Senast redigerat av DearHunter den 2010-04-29 klockan 12:11.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #6
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Jag kör till jobbet varje dag, helst året runt. Men det finns vissa dagar då det kommer något vit smörja från himlen då "tvingas" jag ta bilen...
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kör alla dagar det är möjligt från mitten av mars till mitten på oktober ungefär.

    Så har jag alltid gjort och lär väl fortsätta med så länge jag kör hoj, vilket jag hoppas blir länge till!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Skulle gärna köra hoj till jobbet men det är svårt då två hundar alltid ska med. Helst skulle jag sälja en av bilarna då dessa fordon enbart är ett nödvändigt ont

  9. #9
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    1,3 km till jobbet.... Jag cyklar. Någon gång när jag har jouren kan det bli hojen...

  10. #10
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    1,3 km till jobbet.... Jag cyklar. Någon gång när jag har jouren kan det bli hojen...
    Har ca 2,5km så det blir ingen hoj till jobbet för mig heller. Känns som det tar längre tid att ta på sig alla klälder än att faktiskt köra dit (om man inte tar en liten omväg förstås=)
    Senast redigerat av adara den 2010-04-29 klockan 21:04. Anledning: stavla..

Liknande ämnen

  1. Blir inte hojen till jobbet idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 00:40
  2. Blir hoj till jobbet.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-16, 11:07
  3. Så här skulle jag vilja åka till jobbet!
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 16:05
  4. Pendlar ni till jobbet med mc?
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 16:46
  5. Dax att åka till jobbet.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 15:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •