Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 57

Ämne: Blir så besviken på vädret

  1. #1

    Blir så besviken på vädret

    Brukar jag ju alltid ta fram hojen sista veckan i april eller åtminstone till valborg. Men i år ska de regna hela valborgshelgen. Blir kanske bättre väder till nästa helg får man hoppas. Men blir så less efter den kalla och snöiga vintern att våren inte blev nå bättre...

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Du kommer nog spritta av glädje när du väl sitter på hojen att allt är glömt & förlåtet sen.

  3. #3
    Jo, de är ju så. Blir ju desto gladare om nå vecka eller två när de är väl sol och hyfsat varmt. Bara dumt att plåga sig i kyla och regn och inte ha nå körglädje :-)

  4. #4
    Medlem fistkillers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    skåne
    Inlägg
    70

    Håller med dig

    Tråkigt med vädret, är så sugen på att köra hoj man vill ju ha hyffsat väder då.Ja ska bli dåligt väder kela valborgshelgen så hade man ju inte tänkt sig. Men som Nina sa man har väl glömt det när man sitter på hojen sen o solen lyser över landskapet mm längtar 8)

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Brukar jag ju alltid ta fram hojen sista veckan i april eller åtminstone till valborg. Men i år ska de regna hela valborgshelgen. Blir kanske bättre väder till nästa helg får man hoppas. Men blir så less efter den kalla och snöiga vintern att våren inte blev nå bättre...
    Dom har lovat dåligt väder häruppe de senaste två veckorna men vädret har faktiskt varit hyfsat. Oftast sol men sällan över 6 grader. Idag skulle det regna men jag har inte sett ett moln på himlen. Nu har dom återigen lovat dåligt väder på lördag då det är första maj rundan så man får hoppas att dom har fel igen.

    Mitt konspiratoriska sinnelag gör att jag tror att om SMHI och YR.no är osäkra på långtidsprognosen så lägger dom in dåligt väder. Lovar dom sol och värme blir folk så besvikna om dom har fel.

  6. #6
    Här har de snöat inatt och nu regnar de :-(

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Men regnar det försvinner snön fortare, du får se det från den ljusa sidan.

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst

    Osäkra prognoser

    Det är en tid av osäkra prognoser. Det sa vädergubben i Rapport i tisdags. I slutet på förra veckan sas det att hela denna veckan skulle det regna. Idag ser det lite grått ut men annars har det hittentills denna veckan varit strålande fint väder här i söder. Igår hade vi över 20 grader och sol!

    Solen ska titta fram kl. 15 här var jag är enligt Vacker väder.

  9. #9
    Idag var de sol men ändå kyligt. Tror inte de blir kört förrän till Kristi himmelsfärdsags-helgen ju... Kanske lika bra sälja hojen och köpa en raggarbil istället, men då blir de säkert en kanonsommar.

  10. #10
    Äntligen har vädret blivit hyfsat här uppe. Ska hämta hojen hos brorsan nån gång i veckan. Idag känner jag mig för trött.

Liknande ämnen

  1. Besviken!
    Av Bosse N i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-10-12, 11:38
  2. Jag är besviken...
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 13:35
  3. FÖRBANNAD OCH BESVIKEN ! !
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-04-11, 20:01
  4. Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-12-11, 11:36
  5. Vädret.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •