Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: man ska veteranmotorcyklar

  1. #1

    man ska veteranmotorcyklar

    idag var jag till garaget å starta upp min husqvarna mod 227 från 1950 efter vintervilan. den har stått längst in i garaget så jag har inte haft igång den i vinter. svårstartad var den
    jag fick kicka 2 gånger innan den starta
    Slutsats; man ska inte ha en massa elektronik å onödiga grejer så startar motorcykeln lättare senare på dan med sorg i hjärtat satte jag ut två veteranmotorcyklar till försäljning på blocket. en zundapp 250s från 1958 å en fram 80 jb 150cc 1952.vi måste ju få plats med bsan med sidovagnen som vi köpte. å en bra säljare är det. han hade ringt till brorsan å sagt att han gjort service på bsan bytt oljor kollat tändningen å justerat ventilerna m.m så att den ska vara i bästa trim när vi kör hem den. första etappen blir stockholm-ljusdal hälsar på en kompis där andra ettapen blir ljusdal-umeå hälsar på en kompis där å tredje å sista etappen umeå-penisträsk.
    hembyn heter kukasjärvi men det stavas så fult så vid högtidliga tillfällen å när kvinnor är närvarande säger vi penisträsk
    Senast redigerat av veteranmc den 2010-04-28 klockan 19:58.

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    ;-)

    Egentligen borde jag väl köpa din Fram eftersom min pappa hade just en sådan på 50-talet och alltid talar väl om den...

  3. #3
    valborg var en trevlig dag start kl 8 i garaget brorsan å jag skruva ihop hans matchless g80s 498cc från 1954. har haft framgaffeln på rep den har varit aningen sne gaffelbenen. å monterat dit flera orginalgrejer så nu är den 99.9999999% orginal sen på kvällen var jag å tanten å titta på en majbrasa
    så nu är det bara att beställa tid för besiktningen av den

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    valborg var en trevlig dag start kl 8 i garaget brorsan å jag skruva ihop hans matchless g80s 498cc från 1954. har haft framgaffeln på rep den har varit aningen sne gaffelbenen. å monterat dit flera orginalgrejer så nu är den 99.9999999% orginal sen på kvällen var jag å tanten å titta på en majbrasa
    så nu är det bara att beställa tid för besiktningen av den
    Trevligt med en sådan hobby. Tycker själv att sådant är kul. Gäller bara att hitta tid...

    Fåse nu.... tittade ni på Majs brasa i kukasjärvi? Ni behöver ingen kabel Tv va?
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    "Snorrefors" heter det väl?

  6. #6
    nä vi stanna å titta när dom tände majbrasan i korpikå när vi var på väg hem till kalix. inte majs brasa då hade nog min kompis blivit lite gramse på mig

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    "Snorrefors" heter det väl?
    snorrefors har ingen mig vetlikt kallat det för
    kukasjärvi penisträsk dolmsjön draggsjön å pellenicklassjön har jag hört

  8. #8
    SVERIGES HÄFTIGASTE KEPS!!!!!!!!!!!!!!! VARNING: risk för ett gott skratt

    fin kepan min. http://www.hojen.nu/forum/picture.ph...pictureid=1926

    Bättre med penis än kuk i pannan

  9. #9
    ännu ett steg närmare en fullutrustad husqvarna mod 227 120cc 1950. har idag köpt en backspegel på tradera. rätt modell med en plåt istället för spegelglas. http://www.hojen.nu/forum/picture.ph...pictureid=1927 nu saknas bara en komplett hastighetsmätare. pump å nått verktyg

  10. #10
    idag ser den ut så här. http://www.hojen.nu/forum/picture.ph...pictureid=1756
    har som mål att ha all extrautrustning på den som fanns på den tiden

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •