Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 74 av 74

Ämne: Suzuki Hayabusa

  1. #71
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    ...
    Ni kanske kan även rätta till den sista myten,vet ej var infon kommer, men har blivit tillsagd att i teorin skulle Hayabusan göra 0 - 100 på 2,1 sek och Bossen 1,9 sek

    Vad är rimligt i praktiken att förutsätta med en bra förare att göra 0 - 100 , när man måste tänka på grepp med bakhjul o att föraren hänger kvar

    ...
    Tänkte inte ge mig in på att resonera kring dom kompetensmässiga kraven, men däremot så kan man tänka sig att titta på accelerationskrafterna som krävs för att man ska komma till 100 km/h (eller 28 m/s) på 2 sekunder. Accelerationen blir således 14 m/s2 vilket motsvarar ca. 1,5 G (givet att 1 G = 9,82 m/s2). Att orka stå emot 1,5 G ser jag inte som något stort problem förutsatt att man är beredd på det och kanske har något mer än rullager att sitta på. Ännu enklare blir det ju om man kan ha fötterna bakom sig och trycka emot med dom också.

    -edit-

    Ett förtydligande kan vara på sin plats. Det rör sig ju faktiskt om 1,5 G i horisontalplan. Dom flesta kan kanske tänka sig att bli 50% tyngre (alltså vertikalplan), men 150% av ens egna kroppsmassa i horisontalplan är en annan sak. När jag tänkte på detta igårkväll blev jag plötsligt lite fundersam kring rimligheten att orka hålla sig kvar.
    Senast redigerat av gunther den 2010-07-30 klockan 08:39. Anledning: Tankearbete igårkväll...

  2. #72
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Har haft förmånen o dra gärnet på en sån,det blev mycke slalompinnar o hålla reda på.

    Dessutom höll kläderna på att slitas av kroppen på mig.

    Jag förstår att sporthojsförarna har tajta skinndressar

    Givetvis provade jag den på autobahn så inte alla sporthojshatare får vatten på sin kvarn.

    Testa vid fartkamerorna nästa gång, du kommer bli positivt överraskad.

  3. #73
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Maestro Visa inlägg
    Testa vid fartkamerorna nästa gång, du kommer bli positivt överraskad.
    ????
    Kommer det ut en byling med stoppspade eller det blixtrar efter man passerat?

  4. #74
    Du hinner inte uppfatta nånting av det där.

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  2. Suzuki GSX dör vid gas
    Av martin_m i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 10:10
  3. Suzuki Hayabusa och ABS
    Av Mc-Bosse i forum Street
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-05-17, 14:27
  4. Suzuki GS 500
    Av MagnusD i forum Veteran
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 06:48
  5. Suzuki RF 600/900
    Av intemartin i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •