Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Ensam eller i grupp?

  1. #11
    jag kör mest själv pga att det är få veteranmotorcykelåkare här i kalix. skulle vara fint om vi var fler ute å åkte samtidigt. man får nog införskaffa en veteranmoped å fara å åka med det gänget

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    jag kör också ofta själv,då kan man köra hur fort man vill.Oftast när jag kör på långtur så brukar vi vara två,det funkar bäst då tycker jag,mindre viljor destå bättre

  3. #13
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Efter att ha provat båda sorterna på korta och lååååånga turer, är jag numera en uttalad ensamvarg.
    Ingen hets, behöver inte komma överens om mål, väg, stopp, röker när jag vill.
    Jo förresten; med dottern kör jag gärna gemensamma turer. Förr övningskörning, numera light-touring.
    Åsså är ju ensamkörningen allra bäst om man har en käresta eller dottern därbak...

  4. #14
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Gillar allt, men blir ju mest solokörning då jag använder hojen vart jag än ska. Fast kortegekörning kan vara dödens trist så jag föredrar nog mindre sällskap om det är gruppkörning. 2-3 hojar på en stökig kostig som man inte vet vart den leder eller solokörning på väg mot något trevligt resmål, gärna med nån man gillar på bönpallen, är nog favoritscenarion för mig. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #15
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    När jag tänker efter lite, finns det ett tillfälle då jag skulle vilja ha en åkkompis: Då jag harvar runt på skogsvägar långt in i hottahejti med dåligt fäste, obefintlig mobiltäckning och kanske två år mellan bilarna.
    Vore inte ball att gå omkull och bryta benet där ute. Ingen skulle hitta mig så det blir lite för äventyrligt egentligen...

  6. #16
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    För min del så är MC'n främst ett transport fordon.
    Skall någon annan åt mitt håll så kör jag gärna med honom/henne. Men jag tar inte fram cykeln bara för att nöjesåka, så det blir oftast solo.

    Edit:
    När jag vill mysa i sommarsol så tar jag fram den pedaldrivna tvåhjulingen och då kör jag gärna i grupp.
    Senast redigerat av Linnex den 2010-04-28 klockan 07:45.

  7. #17
    Handelsboden har öppnat här i Umeå och de kommer ha kortegekörning för välgörande ändamål i slutet av maj som utgår från alla deras butiker i landet. Är det någon som kört en sådan kortege med Handelsboden? Brukar de va mycke folk?

  8. #18
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Handelsboden har öppnat här i Umeå och de kommer ha kortegekörning för välgörande ändamål i slutet av maj som utgår från alla deras butiker i landet. Är det någon som kört en sådan kortege med Handelsboden? Brukar de va mycke folk?
    Jag tror det är första gången dom anordnar något sådant.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. ensam inom mc
    Av deadhead i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 13:46
  2. Ensam i familjen.
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-01-30, 19:38
  3. Första gången i grupp.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 19:37
  4. övningsköra i grupp?
    Av bandit i forum MC-kort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 09:24
  5. Ensam.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 00:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •