Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Tips för att få igång hojjen...

  1. #11
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Min V3:a är kines och det var så jag hittade hit. MC-Bosse hade skrivit ett inlägg om kusinen V5 och då hamnade jag här när jag googlade .

  2. #12
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Min V3:a är kines och det var så jag hittade hit. MC-Bosse hade skrivit ett inlägg om kusinen V5 och då hamnade jag här när jag googlade .
    Men någon V5:a har det inte blivit för mig än...
    Men skatteåterbäringen kommer ju snart så vem vet?

  3. #13
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Men någon V5:a har det inte blivit för mig än...
    Men skatteåterbäringen kommer ju snart så vem vet?
    Själv går jag i lite funderingar om frun lägger MC planerna på hyllan att man skulle byta V3:an mot en sådan trehjuling som Jonas hade tidigare eller liknande.... men det får bli om ett par tre år.

  4. #14
    Tack för alla tips!

    Har inte haft tid att gå ned och mecka med min kines som alla listat ut :-) En Lifan faktiskt...
    Mycket den här veckan, men så fort jag får lite tid över ska jag ned. Efter det återkopplar jag med hur det gått!

    Som sagt tack allihopa! Känns bra att ha hittat hit :-)

  5. #15
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Välkommen Välkommen.
    Alti roligt med extra forum och mckompisar

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Lägg gärna ut ett par bilder så vi får se hur din hoj ser ut!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Tänkte bara återkoppla hur det gått... Har nu fått igång hojen, måste ha varit något med bränsletillförseln som knasade! Dock är det märkliga att jag inte vet med säkerhet... Fick hjälp att plocka isär förgasaren, det var inga konstigheter med den så vi gjorde rent och monterade ihop den igen och den gick igång. Fick choka lite och gasa en stund på tomgång, men nu startar den direkt!

    Nu återstår att byta olja, besiktiga och skatta! vilket känns som saker jag gör med glädje eftersom hojen fungerar! Tack för all hjälp och vägledning!!! Det var fler som gav rådet att titta på bränsletillförseln och förgasare, och det gav uppenbarligen resultat! Går väl inte som ett spjut direkt, men det gör väl inga kineser

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Alepou Visa inlägg
    Tänkte bara återkoppla hur det gått... Har nu fått igång hojen, måste ha varit något med bränsletillförseln som knasade! Dock är det märkliga att jag inte vet med säkerhet... Fick hjälp att plocka isär förgasaren, det var inga konstigheter med den så vi gjorde rent och monterade ihop den igen och den gick igång. Fick choka lite och gasa en stund på tomgång, men nu startar den direkt!

    Nu återstår att byta olja, besiktiga och skatta! vilket känns som saker jag gör med glädje eftersom hojen fungerar! Tack för all hjälp och vägledning!!! Det var fler som gav rådet att titta på bränsletillförseln och förgasare, och det gav uppenbarligen resultat! Går väl inte som ett spjut direkt, men det gör väl inga kineser
    Se där! Va kul! Det är en ny mc ju! Gratulerar!

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Känns alltid riktigt bra när sakerna fungerar som dom ska igen efter att man haft problem!

    Du får rapportera vidare om tillvaron med din "snedögde vän"!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Medlem pepe1302s avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    63
    Tänkte ruska liv i tråden igen eftersom jag har precis samma problem. Har kommit över en truimph som stått i 2 år och den vägrar starta. Nytt batteri, ny bensin, tänder på startgasen.

    Jag misstänker att göra rent förgasaren står på tur, eftersom jag inte känner mig säker på detta så undrar jag om det finns ytterligare tips att ta till. Det kanske finns ngn "förgasar-Jesus" i Halmstad som kan hjälpa till med tips?

Liknande ämnen

  1. Nya hojjen M1800R
    Av Snickaren i forum Min hoj
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2016-06-26, 22:31
  2. mcsäongen igång :-)
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 18:19
  3. Då är man igång...
    Av Zimba i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 12:55
  4. Hojjen vägrar starta
    Av Kita i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 20:13
  5. Tvätta hojjen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 15:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •