Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 59

Ämne: MC-LIVE 2010

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    MC-LIVE 2010

    Mc-Live drar i helgen igång på Stora Holm i Göteborg för att sedan nå Stockholm helgen därpå. Hur ser ni på detta evenemang? Ska ni besöka mässan? Vilka hojar planerar ni att provköra? I denna tråd kan vi samla oss kring detta nya evenemang och dela med oss av bilder och erfarenheter från både Gbg och Sthlm.

    Själv ser jag fram emot MC-Live och om ni är utsocknes som planerar att besöka Stockholm under dagarna så hör gärna av er. Vi från hojen.nu/sthlm fikar gärna med nya vänner från forumet.

    Glöm inte kameran ni som besöker evenemanget. Och glöm inte att publicera bilderna här!

    MC-LIVE
    Senast redigerat av Jonas den 2010-04-20 klockan 22:55.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Åker från Linköping till Göteborg nu på fredag. Morsan fyller dessutom år i helgen och bor på landets framsida så det är ju helt otroligt bra planerat!

    Hade tänkt klämma lite på R1200RT, R1200GS, FJR1300, 1400GTR, VFR1200F, VFR800, 990 Adventure och Sprint ST. Största faran är att man hittar nå't man gillar!

  3. #3
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Självklart ska man dit och testa, för min del blir det nya multistradan, några trajjor...bmw s1000rr bland annat
    KTM 950SM

  4. #4
    På lördagen kommer jag finnas där och hjälpa till bland Suzuki motorcyklarna och vid Suzuki Chopper Club Swedens plats.

    Vi kanske ses.

    Se länk.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.bl...4/mc-live.html
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  5. #5
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Visst ska jag dit, det är ett måste Jag kommer att finnas i HOORC;s (Honda On Off Road Club) monter på fredag och söndag. Så ser du en lång gammal gubbe så är det troligt att det är jag. Kom fram och morsa vet jag.

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag ska försöka testa lite olika hojtyper då jag inte vet om något annat än körskolans Sucka, min förra scooter och min nuvarande glidare. Är framförallt sugen på att testa BMW´s touringhojar, en större glidare och någon on/offroadhoj. Hoppas förstås på riktigt fint väder och trevlig stämning! Någon som vet om inträdet gäller för alla dagar eller om man måste betala nytt inträde om man vill gå flera dagar?

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    För min del känns det intressant med en Triumph Rocket, Tiger och Thunderbird. I övrigt skulle det nog vara Ducatis Multistrada som jag vill provköra. Det verkar vara en hoj utöver det vanliga.

    Tyvärr brukar det inte ge så mycket att provköra en liten sväng på ett par minuter. Svårt att bilda sig en uppfattning på det viset. Föredrar att testa hos en handlare i stället och kunna testa hojarna i deras rätta element. Brukar även tendera att bli långa köer till de populära hojarna, alla vill testa samma hojar, naturligt nog.

    Gissar att den största behållningen, för min del, är allt det andra runt omkring samt umgänget med kompisarna. Det får bli söndagen för min del eftersom jag på lördagen ska ut och reka grusvägar för en körning helgen därpå. Dessutom hoppas jag att det är något mindre folk sista dagen. Alla mässor jag besökt hittills har visat att det är så. Lördagen är det alltid mest folk medan söndagen brukar vara mer "anständig" på den punkten...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    ska vi ta en tripp dit på söndagen?

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    ska vi ta en tripp dit på söndagen?
    Skulle vara trevligt, så kan vi ta en fika eller käka hemma hos oss efteråt, allt beroende på hur mycket klockan har blivit när vi känner oss klara för dagen! En fördel med det hela är att det inte ligger mer än knappa tio minuter körning från oss.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-04-21 klockan 18:34.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    En fördel med det hela är att det inte ligger mer än knappa tio minuter körning från oss.
    F´låt att jag rättar dig Mats, men jag tror du menar nackdel...

    Men det skulle vara trevligt att bege oss dit tillsammans och sen äta ihop!

Liknande ämnen

  1. Live från Uppsala SMC 50 år
    Av Susie i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 18:19
  2. God Jul 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 12:20
  3. Vinn biljetter till MC live 2010!
    Av pewa i forum Tävlingar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 21:35
  4. Robinson 2010
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 00:18
  5. Live from Texas.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 10:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •