Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: MC-LIVE 2010

  1. #51
    Ja det var 2 olyckor som de fick forsätta färden i plingplong taxi då jag stod och jobba vid utsläppet av provhojarna på lördagen.

    Det var en M1800R och en C1800R.

    Den ena drog rullen på rakan och glömde hålla i sig, föll av och mc fortsatte en bit själv innan den gick i backen.

    Den andre bromsa ner sig.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  2. #52
    Citat Ursprungligen postat av Bajen-Sam Visa inlägg
    Ja det var 2 olyckor som de fick forsätta färden i plingplong taxi då jag stod och jobba vid utsläppet av provhojarna på lördagen.

    Det var en M1800R och en C1800R.

    Den ena drog rullen på rakan och glömde hålla i sig, föll av och mc fortsatte en bit själv innan den gick i backen.

    Den andre bromsa ner sig.

    Jo, stora glidarhojar med massor med vrid redan från start och tung vikt kan vara nog så lömska för en nybörjare som gasar för mycket vid starten.

  3. #53
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag tyckte det kändes lite kusligt när chikanen dök upp, man såg inte direkt var man skulle svänga in igenom öppningen förrän man var nära.

  4. #54
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Honda och KTM har ju lockat med provkörning och i måndags i det fina vädret passade jag på att göra slag i saken. Fick nöjet att susa iväg på den nya VRF 1200:an. Sittställningen passar inte min ledbrutna kropp men i övrigt var det en fantastisk upplevelse,motor och växellåda samt förmedling av kraften ner till hjulen upplevde jag helt perfekt och mitt förtroende för Honda-hojar kvarstår. Som sagt för mig var det en upplevelse utöver det vanliga men ändå ingen hoj jag skulle ha till mina mc-turer.
    På e.m. bar det av till KTM försäljaren där jag tänkt mig en 990:a men det blev istället en 690 motard vilket visade sig vara en smidig ettrig båge som jag även satt skönt på. Blev en rejäl sväng på smala krokiga vägar och var riktigt skoj. Tyckte dock växlingen var trög men kanske jag var för lätt på foten.
    Hur som helst en lyckad dag där jag i lugn och ro på olika underlag fick en bra uppfattning om hojarna.
    På hemvägen känner jag som vanligt att gamla Affe är den rätta för mig.

  5. #55
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag tyckte det kändes lite kusligt när chikanen dök upp, man såg inte direkt var man skulle svänga in igenom öppningen förrän man var nära.
    Det var tydligen fler som hade samma upplevelse fick jag höra idag.

    En kille hade bromsat omkull en glidare när han kom med alldeles för hög fart in mot chikanen....en annan, också på glidare, hade ramlat av medan hojen fortsatte sin färd på egen hand!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #56
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Det var tydligen fler som hade samma upplevelse fick jag höra idag.
    Ja det gäller att man inte kommer i för hög fart då. Det fanns inga pilar eller annat som visade vart man skulle. Det fanns två chikaner, när man löst den ena kom snart den andra – tanken jag fick då var: ”Ska man svänga som i den förra eller har man vänt på öppningen?”… Lite spännande där på banan he he.

  7. #57
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ja det gäller att man inte kommer i för hög fart då. Det fanns inga pilar eller annat som visade vart man skulle. Det fanns två chikaner, när man löst den ena kom snart den andra – tanken jag fick då var: ”Ska man svänga som i den förra eller har man vänt på öppningen?”… Lite spännande där på banan he he.
    Verkar ju inte riktigt intelligent av arrangören att inte skylta på ett mer pedagogiskt sätt. Nytt folk på för dom okända hojar så ska ju inte färdvägen vara diffus på något sätt.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-05-06 klockan 02:30.

  8. #58
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Verkar ju inte riktigt intelligent av arrangören att inte skylta på ett mer pedagogiskt sätt. Nytt folk på för dom okända hojar så ska ju inte färdvägen vara duffus på något sätt.

    Ja, de verkar ju helkorkat ju.

  9. #59
    Medlem christiankas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    42
    Håller med Ingemar, körde också VFR 1200 väldigt nice. Blir en sådan begagnad om några år

Liknande ämnen

  1. Live från Uppsala SMC 50 år
    Av Susie i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 18:19
  2. God Jul 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 12:20
  3. Vinn biljetter till MC live 2010!
    Av pewa i forum Tävlingar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 21:35
  4. Robinson 2010
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 00:18
  5. Live from Texas.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 10:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •