Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Försäkringar....

  1. #41
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Smirnoff Visa inlägg
    Om du försäkrar två Trajjor hos If så får du dessutom halva priset på den billigare försäkringen. Detsamma gäller två BMW eller två Honda, men inte om man blandar (t.ex. en Honda och en Trajja)
    Har både min Triumph och BMW försäkrade i IF. Känns en aning märkligt just det förhållande du beskriver att man inte kan blanda märkena. Ser ingen logik i det hela!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har både min Triumph och BMW försäkrade i IF. Känns en aning märkligt just det förhållande du beskriver att man inte kan blanda märkena. Ser ingen logik i det hela!

    Håller med!

    Tanken är ju att man omöjligen kan köra två motorcyklar samtidigt(försäkringen gäller inte om annan än ägaren kör) varför man får reducerad försäkringspremie på den ena. Det är ju logiskt eftersom man inte längre kan ställa av den ena försäkringen när man kör med den andra.

    Och då kan man ju fundera hur de tänker här.. De menar alltså att man omöjligt kan köra två Triumph eller två BMW samtidigt och får därför reducerad premie. Men om man har en Triumph och en BMW så förekommer det att man kör båda hojarna samtidigt och får därför full premie på båda??

    Framförallt IF har ibland minst sagt fullständigt ologiska resonemang..
    Senast redigerat av Scorpio den 2010-08-17 klockan 11:39.

  3. #43
    Medlem Smirnoffs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Försäkringsrabatten gäller för 2 hojar i samma hushåll, de behöver alltså inte vara skrivna på samma person. Det framgår inte heller något om att hojarna inte skulle få köras samtidigt. Om någon som är folkbokförd på annan adress har hojen i besittning när skada inträffar gäller försäkringen med dubbel självrisk.

    http://www.triumph.co.uk/media/sv-SE...forsakring.pdf

    Jag håller med om att man borde få blanda märken, det är ju fortfarande inom samma bolag. Jag har dock kollat detta med en försäkringssäljare på If när jag var lite inne på BMW och M@arie på Honda men det var tvärkört. Ologiskt? Javisst!

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Smirnoff Visa inlägg
    Försäkringsrabatten gäller för 2 hojar i samma hushåll, de behöver alltså inte vara skrivna på samma person. Det framgår inte heller något om att hojarna inte skulle få köras samtidigt. Om någon som är folkbokförd på annan adress har hojen i besittning när skada inträffar gäller försäkringen med dubbel självrisk.
    Visst är det så. Och visst formulerade jag mig också lite slarvigt med "omöjligen".

    Men hur vanligt är det i praktiken att man är flera stycken i samma hushåll som kör var sin Triumph samtidigt? Då är det ju vanligare att någon annan, vanligvis barn eller barnbarn på annan folkbokföringsadress, skrivit hojen på sin förälder. Det är ju i regel bara vid större personskada detta uppdagas eftersom det då blir svårt att fejka vem som kört. Skadepersonalen försöker förstås i mesta möjliga mån stävja detta men i praktiken får de flesta ändå sin ersättning i slutändan. Det ska ju bevisas..

    Som sagt, tanken med flerhojsrabatten är att man i regel inte kan köra sina två Triumph eller sina två BMW samtidigt varför man får reducerad försäkringspremie på den ena. Men om man har en Triumph och en BMW så kan man tydligen köra sina båda hojar samtidigt(obs: sarkasm) eftersom man då får betala full premie på båda.

    Mig veterligen only hos IF...
    Senast redigerat av Scorpio den 2010-08-17 klockan 18:55.

Liknande ämnen

  1. Tjejer får dyrare mc-försäkringar
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 16:21
  2. Dyra försäkringar?
    Av Fredd i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •