Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 44

Ämne: Försäkringar....

  1. #11
    Har Länsförsäkringar. Tycker de är bra man får dela upp kostnaden på månadsbetalning.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Har Länsförsäkringar. Tycker de är bra man får dela upp kostnaden på månadsbetalning.
    Har bil,hus,skoter i Länsförsäkringar så det känns liksom naturligt att även bågen ska vara där. Hur de funkar som bolag vet jag faktiskt inte eftersom jag tack och lov aldrig behövt utnyttja deras tjänster.
    Tack för alla era åsikter och erfarenheter, det är lärorikt att ta del av.

    Förresten, på lördag är det meningen att jag åker och hämtar mitt nyförvärv, det blev en
    Suzuki gsx 1400, svart och röd, vacker så det tåras i ögonvrån
    Måste skaffa skinnställ fort som ögat nu, är ju lite ivrig minst sagt.

  3. #13
    Grattis till en fin hoj!

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Har Länsförsäkringar. Tycker de är bra man får dela upp kostnaden på månadsbetalning.
    Just den tjänsten tror jag att i stort sett alla bolag erbjuder. Har alltid haft det i minst tjugo år. Har haft många olika bolag genom åren. Har varit mycket IF de senaste åren, inte minst tack vare märkesförsäkringarna.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    jag hade folksam tidigare men nu har jag if dom var mycket billigare. har för mig att jag på folksam betala mer för en halvförsäkring än vad jag gör hos if för en helförsäkring

  6. #16
    Jåke
    Gäst
    Rent erfarenhetsmässigt, utan att haft ett skadeärende där, ska man inte ha Länsförsäkringar. Nu är ju de uppbyggda så att det skiljer en del mellan länen, men där vi bodde var vi tvungna att hota med både det ena och det andra bara för att de skulle sluta skicka kravbrev på avslutade försäkringar... Det har satt sina spår.

    Självklart är bolagen intresserade av att betala så lite som möjligt, de är vinstdrivande. Men samtidigt har de slutat erbjuda det de säger sig erbjuda, ett ekonomiskt skydd ifall nåt allvarligt händer.

    Att försäkra den hojen för 4000,- låter som ett kap, det är bara att gratulera till att du bor mindre stöldbenäget än en annan. Hojen i sig är ett under av balans att köra, inte helt vanlig heller i de färger du hittat.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Självklart är bolagen intresserade av att betala så lite som möjligt, de är vinstdrivande.
    Fast det gäller inte alla försäkringsbolag. Vissa är inte aktiebolag och har inga aktieägare som kan plocka ut vinst ur bolaget. Det kallas då ömsesidigt bolag vilket innebär att det ägs av försäkringstagarna. Eventuellt överskott i vinst betalas då tillbaka till försäkringstagrna/ägarna i form av återbäring på den betalade försäkringspremien. Länsförsäkringsbolagen är ett exempel på detta.

  8. #18
    Har hört mig för lite mera och priset för en helförsäkring med självrisken på vagnskada satt till 3000 Kr går på 4435 Kr och om jag väljer en självrisk på 8000Kr går försäkringen på 3871 Kr. Man kanske är dumsnål om man väljer det billigaste alternativet eller vad säger ni?

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Mallgar Visa inlägg
    Har hört mig för lite mera och priset för en helförsäkring med självrisken på vagnskada satt till 3000 Kr går på 4435 Kr och om jag väljer en självrisk på 8000Kr går försäkringen på 3871 Kr. Man kanske är dumsnål om man väljer det billigaste alternativet eller vad säger ni?
    Själv har jag valt 3000 kr självrisk på min hoj och en aning dyrare försäkring.

  10. #20
    Mc-Bosse
    Gäst
    Har bil,hus,skoter i Länsförsäkringar så det känns liksom naturligt att även bågen ska vara där.
    Tyckte jag också när jag flyttade alla försäkringar till Folksam men innan jag själv nämnde mc:n sa hon i telefon att din mc bör du försäkra i t ex. Bilsport/Moderna sakförsäkringar för den blir dyr hos hos. Vi vill egentligen inte ha mc försäkrade och därav priset på ca: 7 000: -/ år.

    1 600: - betalar jag hos Bilsport/Moderna sakförsäkringar.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-04-24 klockan 00:32. Anledning: stavfel

Liknande ämnen

  1. Tjejer får dyrare mc-försäkringar
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 16:21
  2. Dyra försäkringar?
    Av Fredd i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •