Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 44

Ämne: Försäkringar....

  1. #31
    Medlem fremass avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    42
    Jag betalar 790:- år för en helförsäkring för min hoj Honda Custom 650 -80

    På IF

  2. #32
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Undrar varför dom ens "erbjuder" såna fantasipremier. Bättre att säga att man inte försäkrar den typen av motorcyklar. Kan det vara så att man enligt lag är tvingade att erbjuda försäkringar till alla, men fria att sätta en premie som ingen vill eller kommer att betala?
    Kollar man online på försäkringar hos bilsprt/moderna sakförsäkringar så finns inte ens Suzuki Hayabusa med som ett valbart alternativ. Andra fartvidunder finns dock med inkl den där andra Suzukin med samma motor som i Hayabusa.

    Trafikförsäkring måsta alla bolag erbjuda oavsett vilken mc det gäller.

  3. #33
    man får enligt lag ej neka någon försäkring därför höjer de premierna på dessa hojar

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Smirnoff Visa inlägg
    Håller på och kikar lite efter ny hoj och då blev det här med försäkringar aktuellt igen. Någon som kan tipsa om något försäkringsbolag som skulle kunna ligga vettigt till i pris? Jag har kollat de jag kan komma på, Bilsport & MC och Folksam ligger på skapliga nivåer, medan Länsörsäkringar, Trygghansa. Gjensidige begär fantasisummor. IF är katastrof på allt utom Triumph, BMW och Honda.

    (Det är ganska fantastiskt att min nuvarande hoj (Yamaha FZ6-N 2008 ) kostar c:a 8300 kr helfösräkrad per år hos Bilsport & MC medan både Länsförsäkringar och Trygghansa vill ha ~55000 kr och If toppar på smått fantastiska ~90000 kr)
    Att din Yamaha är billigast hos Bilsport & MC är inte så konstigt eftersom dom samarbetar med MC-försäkringar på nyare modeller. Det är helt enkelt en märkesförsäkring trots att det inte står så rakt av i papperen.

    För mig blev det billigast med Länsförsäkringar (4.900 hel och helår) medans B&MC skulle ha ca 12.000 för samma. Men där är det Suzuki och länsförsäkringar som samarbetar.
    Så enda rådet från mig är väl att kolla upp vilka dom samarbetar med och ringa dit.

  5. #35
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag kollade på skoj Triumph Daytona 675 i B&MC's onlineförsäkring, den finns inte ens med på listan där? Vet inte om det är avsiktligt? Min nya är 1 315 kr billigare hos If's märkesförsäkring (6 300 kr, 1/1) medan B&MC vill ha 7 615 kr för samma hoj. Nu flyttar jag även den andra Trajjan vid årsförfallodagen till If då den blir billigare att ha där än hos B&MC. Dock blir självrisken 5000 kr men jag och allt på den är försäkrat utan tilläggsförsäkring. Hos B&MC fick man köpa tilläggsförsäkringar för att få det men då slapp man förstås självrisken på 3000 kr.

    Sen tycker jag If skötte min påkörning av hundkojan riktigt bra, det gick fort och smidigt, inga konstigheter, bara lämna in bilen och efter de besökt verkstaden som för övrigt skedde ganska omgående så var den fixad direkt. Det är också en märkesförsäkring fast hos BMW If.

  6. #36
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Något som jag tycker är positivt är att om man går smc´s broms och kurvtecknik kurser så sänker man försäkringspremien en hel del via vissa försäkringsbolag! Det är ju en trevlig bonus förutöver att man blir bättre förare! (därmed inte sagt att man blir RR förare)
    Lite nyfiken på vad det är för försäkringsbolag som erbjuder sådant. Trodde den typen av rabattering var död numera?

  7. #37
    Medlem Smirnoffs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag kollade på skoj Triumph Daytona 675 i B&MC's onlineförsäkring, den finns inte ens med på listan där? Vet inte om det är avsiktligt? Min nya är 1 315 kr billigare hos If's märkesförsäkring (6 300 kr, 1/1) medan B&MC vill ha 7 615 kr för samma hoj. Nu flyttar jag även den andra Trajjan vid årsförfallodagen till If då den blir billigare att ha där än hos B&MC. Dock blir självrisken 5000 kr men jag och allt på den är försäkrat utan tilläggsförsäkring. Hos B&MC fick man köpa tilläggsförsäkringar för att få det men då slapp man förstås självrisken på 3000 kr.
    Om du försäkrar två Trajjor hos If så får du dessutom halva priset på den billigare försäkringen. Detsamma gäller två BMW eller två Honda, men inte om man blandar (t.ex. en Honda och en Trajja)

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Lite nyfiken på vad det är för försäkringsbolag som erbjuder sådant. Trodde den typen av rabattering var död numera?

    Vet att åtminstone Folksam hade en speciell försäkring för detta. Medaljens baksida är att självrisken är 25% av skadekostnaden. Har man t.ex. en hoj för 150´ som blir stulen eller skrotad är sjr 37500 kr..

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Kollar man online på försäkringar hos bilsprt/moderna sakförsäkringar så finns inte ens Suzuki Hayabusa med som ett valbart alternativ. Andra fartvidunder finns dock med inkl den där andra Suzukin med samma motor som i Hayabusa.
    Det här kan jag tycka är ytterst märkligt. Samma lika gäller Ducati Monster S4RS. Den har samma motor som min Ducati 998s och är väl att betrakta som ett fordon som inbjuder väl så mycket till gasande.

    Monster S4RS är dock, i likhet med Suzuki B-King, helt ok att teckna en förmånlig försäkring på. 998s och Hayabusa kan man däremot bara få trafikförsäkring på. Go figure..?

  10. #40
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Smirnoff Visa inlägg
    Om du försäkrar två Trajjor hos If så får du dessutom halva priset på den billigare försäkringen. Detsamma gäller två BMW eller två Honda, men inte om man blandar (t.ex. en Honda och en Trajja)
    B&MC har samma förmån men då kostar den dyrare mer än hos If. I långa loppet blev det billigare att flytta över den andra Trajjan till If, jag spar ett par tusen om året på det.
    Jag tycker också det är märkligt att man har vissa modeller men inte andra i listan hos B&MC.

Liknande ämnen

  1. Tjejer får dyrare mc-försäkringar
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 16:21
  2. Dyra försäkringar?
    Av Fredd i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •