Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: Försäkringar....

  1. #21
    Hej på er,
    Har varit och hämtat hem Suzukin nu, härligt!!
    Dock lite smolk i bägaren, backspegeln på höger sida är trasig, själv infästning på baksidan om spegeln har gått av (plast). Trroligtvis måste jag nog ha både arm och spegel, nån därute som vet var jag kan få tag i en sån?
    Det är till en Suzuki gsx 1400 05:a
    Vet att inte denna fråga kanske passar här men jag kunde inte göra nån ny tråd av någon annledning.

    Tacksam för tips!

    Trevlig helg på er!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Mallgar Visa inlägg
    Hej på er,

    Behöver er samlade kompetens igen. Funderar ju på en Suzuki GSX 1400, nu undrar jag vad som är en rimlig peng för en sådan föräkring (helförsäkring). Har ni tips på bra försäkringsbolag? Kollade med Länsförskringar och det skulle bli runt 3900 SEK helår.
    Kan tillägga att jag bor i glesbyggd och är väl över 40 år.

    Ha det gott!
    Min GSX 1400 ligger runt det priset i helförsäkring hos Bil-Sport & MC.

    Angående försäkringsbolag i allmänhet eftersom det diskuteras i tråden så jag bara positiva erfarenheter av Länsförsäkringar som vi har allt försäkrat i förutom motorcyklarna. De var mycket tillmötesgående när vi hade åskan in i huset för några år sedan bl.a.

    Grattis till din GSX Mallgar en för sin storlek mycket trevlig och smidig cykel att köra och handskas med.

    Googla runt efter mc-skrotar för din backspegel annars är det nytt som gäller. http://www.google.se/#hl=sv&source=h...ai=&fp=1&cad=b
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #23
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Lite off topic kanske, men det kan vara intressant att veta att Folksam ska sänka sin premie med 15% för alla ABS-hojar fr.o.m 1a maj. Is nice!=)

    Över lag ett bra steg i rätt riktning tycker jag, kanske gör att det blir fler och fler modeller som erbjuds med ABS som tillval framöver..

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Lite off topic kanske, men det kan vara intressant att veta att Folksam ska sänka sin premie med 15% för alla ABS-hojar fr.o.m 1a maj. Is nice!=)

    Över lag ett bra steg i rätt riktning tycker jag, kanske gör att det blir fler och fler modeller som erbjuds med ABS som tillval framöver..
    Abs är numera standard på alla nya kawasaki

  5. #25
    Medlem Smirnoffs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Håller på och kikar lite efter ny hoj och då blev det här med försäkringar aktuellt igen. Någon som kan tipsa om något försäkringsbolag som skulle kunna ligga vettigt till i pris? Jag har kollat de jag kan komma på, Bilsport & MC och Folksam ligger på skapliga nivåer, medan Länsörsäkringar, Trygghansa. Gjensidige begär fantasisummor. IF är katastrof på allt utom Triumph, BMW och Honda.

    (Det är ganska fantastiskt att min nuvarande hoj (Yamaha FZ6-N 2008 ) kostar c:a 8300 kr helfösräkrad per år hos Bilsport & MC medan både Länsförsäkringar och Trygghansa vill ha ~55000 kr och If toppar på smått fantastiska ~90000 kr)

  6. #26
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    bilsport och mc skulle ha lite över 80 000 per helår för min honda cbr, bara trafikförsäkting
    RIDERS STOCKHOLM

  7. #27
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Undrar varför dom ens "erbjuder" såna fantasipremier. Bättre att säga att man inte försäkrar den typen av motorcyklar. Kan det vara så att man enligt lag är tvingade att erbjuda försäkringar till alla, men fria att sätta en premie som ingen vill eller kommer att betala?
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #28
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Nä jag tror inte att det är ett krav enligt lag! Vissa hojar försäkrar dom inte alls på något sätt så ja jag vet inte. Jag frågade om dom inte ville ha den typen som kund och jag fick faktiskt ett rakt nej!
    RIDERS STOCKHOLM

  9. #29
    Medlem Smirnoffs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Enligt en försäkringssäljare jag en gång talade med hos Insplanet (som tidigare jobbat hos Trygghansa) handlar det om att de inte egentligen vill försäkra motorcyklar. De vill dock kunna vara med som alternativ för en helhetslösning för företag, t.ex budfirmor. När de väl erbjuder försäkringar för MC har de ingen laglig rätt att neka någon dem, vilket enkelt löses genom att de prisar ut sig istället.... Vet inte om det stämmer men det låter som en tänkbar förklaring.

  10. #30
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Något som jag tycker är positivt är att om man går smc´s broms och kurvtecknik kurser så sänker man försäkringspremien en hel del via vissa försäkringsbolag! Det är ju en trevlig bonus förutöver att man blir bättre förare! (därmed inte sagt att man blir RR förare)
    RIDERS STOCKHOLM

Liknande ämnen

  1. Tjejer får dyrare mc-försäkringar
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 16:21
  2. Dyra försäkringar?
    Av Fredd i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 18:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •