Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 68 av 68

Ämne: Vårrymmare ?

  1. #61
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Dagens rymning, va mer strukturerad, det fans en plan,mot blekinge. Körde över Askefällalund för att se om tåget stannar där(Eddi Meduza) men hittade inte järnvägen. Vidare in i blekinge mot Stickeboda å backarna runt där för att njuta vitsippehavet.+17 före Karlskrona komun,närmare havet +14. Svängde i nordostlig riktning för att hitta en mack,nämligen bara2 pinar på bränslemätaren. Såg en till rymmare,nämligen en släpkärra på rymmen från Prem.Vidare in i kalmar län mot gullabo. Härlig liten väg där hastighetsbegränsning på 70 räcker bra för att det ska va roligt. Från Gullabo svänger jag mot Påryd, eller Porryd som man säger här vidare mot Alsjöholm. Kommer på mig med att vara glassugen mitt i skogen. Känner en bekant doft av bränd lamell å ser en liten traktor som kämpar med en för stor harv. Skogskonjukturen har tagit fart igen,mycket averkningar å timmerdofter. Glassen hägrar när jag paserar skylten mot Harstensbo å drar vidare mot Emmaboda å en mjukglass å kaffelatte. Hemfärden går över Moshult å Åkerbyvägskäl. Nynnar på melodin "vilken härlig dag"
    Jan

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu blev rymningen av som jag ville göra i förrgår och inte kunde göra igår heller.

    Det blev en 1 1/2 timmasrunda som tog 4 1/2 timmar och är drygt 10 mil som blev 15 på mätaren. Konstigt att det alltid blir fel. Det blev en sväng runt sjön Skagern och ett besök hos Kaffebönan i Åtorp. Det fiket rekommenderar jag till alla som har vägarna förbi.

  3. #63
    Jag rymde iväg och köpte en 36 mm hylsa på Swedool idag. Totalt 10 mil. Sen blev det en liten omväg vilket innebar att total körsträcka slutade på 26 mil...

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nynnar på melodin "vilken härlig dag"
    Lyckades idag att någorlunda hyfsat med att spela fartvindsorgel!

    Krävs öppen hjälm med visir som man ställer in typ halvt nere. Sen gör man som när man visslar, fastän utan att blåsa. Lyckades hyfsat med några psalmer och någon visa men får öva mer på höga toner.

    Roade mig med musikövningarna några mil men sen krökte vägen så jag fick annat att tänka på. Det var Lillan jag var ute med och små fruntimmer och små hojar har av någon anledning alltid bråttom men lite hann jag uppleva utöver själva körningen. ;D

    Såg ett par svanar som hade tagit plats i traktens minsta sjö, 10 x 5 meter.

  5. #65
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    På tal om fåglar, på väg hem från dagens grusrymning stod det en stor svart pippi mitt i vägen. Jag saktade ner så kom han derekt med vingarna släpande i marken ,sissade å kluckade på atack mot framhjulet. Tänkte att hoppa han på mig kan ju riva sönder min 60+ väst. Gav han en signal med hornet så han hoppade åt sidan å körde vidare.
    Jan

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    På tal om fåglar, på väg hem från dagens grusrymning stod det en stor svart pippi mitt i vägen. Jag saktade ner så kom han derekt med vingarna släpande i marken ,sissade å kluckade på atack mot framhjulet. Tänkte att hoppa han på mig kan ju riva sönder min 60+ väst. Gav han en signal med hornet så han hoppade åt sidan å körde vidare.
    Funderar ... Hur ser en tjädertupp på en rävaktig man på en GS? Som en konkurrent om hönorna?

    Bra att du är rädd om västen, dom där pippina kan vara riktigt hårdhänta när dom attackerar! Och västen ska ju gå på dans.
    Senast redigerat av Ove den 2010-04-29 klockan 20:20.

  7. #67
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Ove ,så tänkte jag oxå. Trasig väst ger inget gott intryck i södra skåne.
    Jan

  8. #68
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nu börjar det bli allvar, 2 dagarsrymningar.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •