Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 68

Ämne: Vårrymmare ?

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg

    Fast jag får ingen ro om jag kommer ihåg det jag smitit ifrån samt att min man skulle få en ny sorts svenska jag helst inte begriper…
    GeCe Citat:
    Du får väl lära gubben din att köra hoj!
    Finns ytterligare ett sätt om han inte vill lära sig köra: Gör som Chappy - skaffa sidvagn och ta med honom med motiveringen att det är förfärligt dyrt att köra bil.

  2. #52
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    I dag rymde tanten med,hennes första Mcrymmning 2010.
    Jan

  3. #53
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.
    Hujedamej!!

  5. #55
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Du får väl lära gubben din att köra hoj!
    Han vill inte ta körkort berättade han i dag och jag förstår honom, han kraschade rejält med en mc för 18 år sen, det är inte hans grej det där med två hjul. :'(

  6. #56
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.
    Skönt att Du klarade dig. ... Det där får Du lägga av med.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Synden straffar sig själv. Återkommen från ICA i bil!! Ska inte klaga . Jag har ju livhanken i behåll. En av bultarna som håller styret gick av. Styret är inte nedsänkt i gaffelkronan (vilket jag trott) utan bultat underifrån platt på bara. Cykeln hade inte samma åsikt som jag beträffande vägval när styret kunde snurra fritt underligt nog.

    Herrejöses sånt där ska väl inte bara få hända. Det var väl för väl att du klarade dig!
    Om det var du skulle jag vända mig till HD och fråga vad man ska göra för att det inte ska hända igen.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #58
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Har demonterat styret. Bara en bult ,men slangar virar o el. (gud va snyggt det är med invändig eldragning). Ingen svårighet att borra ut bulten som gick av. Vanligt blötjärn. Påmontering ikväll med maskinbult! Varken styrkronan eller styre är orginal, så ska någon hängas så är det en tidigare ägare av hojen. Fast han har ju också, i god tro, riskerat livet tidigare, då han kört med blötjärnsbult.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  9. #59
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja det var för väl att du klarade dig, du hade nog änglavakt där. Kanske forne ägaren inte hade kunskap om vilken bult som är bra att använda och varför har man i så fall bytt ut bulten från första början? Tappat bort den och sen hittat nåt som passar in…? Och kanske butiksbiträdet var ny och hade noll koll på material när han köpte en ny bult? Jag hade frågat forne ägaren om bulten och berättat vad som hänt. Han kanske gjort om samma sak med sin nya hoj? Och sen säljer den så råkar nästa ut för samma sak…

  10. #60
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ja det var för väl att du klarade dig, du hade nog änglavakt där. Kanske forne ägaren inte hade kunskap om vilken bult som är bra att använda och varför har man i så fall bytt ut bulten från första början? Tappat bort den och sen hittat nåt som passar in…? Och kanske butiksbiträdet var ny och hade noll koll på material när han köpte en ny bult? Jag hade frågat forne ägaren om bulten och berättat vad som hänt. Han kanske gjort om samma sak med sin nya hoj? Och sen säljer den så råkar nästa ut för samma sak…
    Hade tänkt låta saken bero. Men du har rätt Nina. Ska ta tag i saken o forska lite.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •