Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 68

Ämne: Vårrymmare ?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    inte ett dugg

  2. #22
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51
    Instämmer, Jan.
    Fast ibland måste man konsultera kartan, för att se om det eventuellt går att ta sig fram. Man vill ju inte "köra på i samma hjulspår", hela livet ;-)
    f.ö. rymmer jag ut i eftermiddag igen, utgår från St Christophers stuga vid 17, om nu en planerad rymning får kallas att "rymma", kanske borde vara flykt? Gör man det i naturen - utflykt. Gör man det i en dojo - inflykt.

    Ska du med? Blir vi två får det väl bli en massflykt?
    Senast redigerat av Hasselman den 2010-04-22 klockan 10:12.

  3. #23
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Hasselman Visa inlägg
    Instämmer, Jan.
    Fast ibland måste man konsultera kartan, för att se om det eventuellt går att ta sig fram. Man vill ju inte "köra på i samma hjulspår", hela livet ;-)
    f.ö. rymmer jag ut i eftermiddag igen, utgår från St Christophers stuga vid 17, om nu en planerad rymning får kallas att "rymma", kanske borde vara flykt? Gör man det i naturen - utflykt. Gör man det i en dojo - inflykt.

    Ska du med? Blir vi två får det väl bli en massflykt?
    Jaha, jag ska ut till stugan i dag å kolla lite. Men klarar nog inte att vänta till kl 17. Men om vädret är bra även i eftermiddag är det möjligt att jag dyker upp å kolla vad du är för en filur.
    Lättare att vara vårrymmare då dom flesta vägar är nya för året. April är en månad med underbara dagar blandat med (styggevär). Därför är jag extra rymningsbenägen på våren. Ska städa upp på vedbacken i dag, om jag inte rymmer förståss.
    Jan

  4. #24
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51

    Hemligt!

    Jag är nog inte så låst till just 17. När jag skrev in det på St Christophers gästbok tänkte jag det var en OK tid för sånna som jobbar vardagar. Jag kan nog komma loss tidigare om vi inte berättar för nån. En rymning ska ju vara hemlig
    Jag har ett jobb mellan 14 o 15 och sen ska jag hem å krypa in i skalet så redan vid 16 kan jag va' vid klubbstugan. Annars kommer det ju flera rymningsförsök längre fram. Jag jobbar oftast bara i veckändan.

  5. #25
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Hasselman Visa inlägg
    Jag är nog inte så låst till just 17. När jag skrev in det på St Christophers gästbok tänkte jag det var en OK tid för sånna som jobbar vardagar. Jag kan nog komma loss tidigare om vi inte berättar för nån. En rymning ska ju vara hemlig
    Jag har ett jobb mellan 14 o 15 och sen ska jag hem å krypa in i skalet så redan vid 16 kan jag va' vid klubbstugan. Annars kommer det ju flera rymningsförsök längre fram. Jag jobbar oftast bara i veckändan.
    Pss,pss, pss, kl 16. pss,pss, pss
    Jan

  6. #26
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51

    jag smyger dit vid (viskandes) sextontiden (hoppas ingen hörde)8)

  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    En del rymmare straffar aprilvädret omedelbart. Snöstorm å varning för halka på disply när rymmare kom ut från fikastunden. Men bättre väder nästa rymning.
    Jan

  8. #28
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51
    Men cappuccinon var väl bra? och en rymning ska ju vara lite äventyr. Tack för sällskapet.

  9. #29
    jag rymmer bara när jag vet att tanten ska städa

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    En del rymmare straffar aprilvädret omedelbart. Snöstorm å varning för halka på disply när rymmare kom ut från fikastunden. Men bättre väder nästa rymning.

    Vad brukar man säga? Synden straffar sig själv.

    Har dock rannsakat mig själv och kommit underfund att jag nog är en rymmare ibland även jag även om jag inte vill kalla det vårrymning direkt. Dock gör jag det när det är fint väder och grusvägarna ligger torra och fina och jag känner det behövs lite avkoppling och tycker jag har lite tid över.
    Det jag då gör är att ta lilla scootern med medhavd matsäck, kaffetermos, kikare med putsad lins och åker lite planlöst ut i buschen och stannar när jag ser något intressant. Då njuter jag av den lilla en-cylindriska lågvarviga motorn och puttrar fram på småvägar i 40-80 km/h. Det tycker jag är mc-åkning när det är som bäst. Kartboken är dock alltid med för jag vill veta var jag varit.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •