Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 68

Ämne: Vårrymmare ?

  1. #1
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question Vårrymmare ?

    Jag har kommit på mig själv att vara en vårrymmare. När jag stått på vedbacken någon timma, solen börjar värma blir jag liksom orolig i kroppen. Tittar upp mot solen,kollar runt om någon ser mig. Stänger av vedklyven å smyger in i garaget. Tar på Mckläderna,startar hojen å smyger iväg. Efter några timmar kommer jag tillbaka,smyger ut till vedklyven igen. Lugnare i kroppen å sinnet efter min lilla rymning.
    Finns det fler på forumet som har sådana olater för sig?
    Jan

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Här är en till och jag tror inte vi är ensamma...
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Är vi inte alla så?=)
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    känner mig träffad :=)

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har kommit på mig själv att vara en vårrymmare. När jag stått på vedbacken någon timma, solen börjar värma blir jag liksom orolig i kroppen. Tittar upp mot solen,kollar runt om någon ser mig. Stänger av vedklyven å smyger in i garaget. Tar på Mckläderna,startar hojen å smyger iväg. Efter några timmar kommer jag tillbaka,smyger ut till vedklyven igen. Lugnare i kroppen å sinnet efter min lilla rymning.
    Finns det fler på forumet som har sådana olater för sig?
    Det måste jag testa.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Bästa sättet att glömma bekymmer och rensa hjärnan är för min del att ta en trevlig hojtur. Brukar vars svårt att tänka på annat när man är ute och kör. Väl tillbaka känner jag mig ofta styrkt till både kropp och själ...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har kommit på mig själv att vara en vårrymmare. När jag stått på vedbacken någon timma, solen börjar värma blir jag liksom orolig i kroppen. Tittar upp mot solen,kollar runt om någon ser mig. Stänger av vedklyven å smyger in i garaget. Tar på Mckläderna,startar hojen å smyger iväg. Efter några timmar kommer jag tillbaka,smyger ut till vedklyven igen. Lugnare i kroppen å sinnet efter min lilla rymning.
    Finns det fler på forumet som har sådana olater för sig?
    Nej nej nej!!! Händer aldrig!!! Jag har alltid något väldigt viktigt på gång när jag sätter mig på en hoj. Just då finns inget som är viktigare!
    Senast redigerat av Ove den 2010-04-19 klockan 22:15.

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nej nej nej!!! Händer aldrig!!! Jag har alltid något väldigt viktigt på gång när jag sätter mig på en hoj. Just då finns inget som är viktigare!
    Precis så ska vi i fortsättningen se på saken!! ;D
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    En annan är nog lite mer praktiskt lagd då jag saknar bil och motorcykeln funkar till stor del som bruksfordon för mig. Åker sällan eller aldrig utan mål och mening utan vill få något uträttat samtidigt. Det kan vara om att åka och handla eller en nöjestur med ett mål av något slag där själva resan också kan bli ett mål samtidigt. Är nog varken vårrymmare eller trottoarbiker. ???
    En mc utan ett ordentligt packväsksystem är för mig en mc utan nytta så ser jag på saken.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ska köra några mil för att jag har en fråga som jag vill ha svar på för att kunna planera min tid.

    Vaddå telefon?? Jag har ju en motorcykel ?? ;D

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •