Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Skön fikatur på grund av inställt flyg

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Skön fikatur på grund av inställt flyg

    Då dagens tilltänkta körning inte blev av som tänkt på grund av flyghinder fick det bli en tur på egen hand. Rosenhill fick bli dagens mål, som så ofta. Tog vägen genom Västerhaninge och Tungelsta för att få köra "Bulten" två gånger. När jag passerat genom Tungelsta och jag kom in på "Bulten" var jag helt ensam på vägen. Härligt att kunna köra helt i min egen takt, utan bilar som hindrar eller dödsföraktande sporthojsåkare som ska köra om till varje pris. Kunde njuta i fulla drag av att kunna köra helt utan att växla eller bromsa, bara ett avslag på gasen inför kurvorna och sedan dra på igen så fort kurvan öppnar sig. Hastighetsmätaren ligger stabilt kring 70 km/h, en hastighet som känns precis lagom med min Bonneville. Väl framme vid Rosenhill var det en hel massa hojar på plats, både sådana med motor och sådana man får trampa själv. Lika populärt ställe för Stockholms cykelklubbar som för oss hojåkare. Var härligt att sitta i solskenet på uteserveringen och kolla på alla olika hojar som rullade in allteftersom. Kaffet och "Trehörningen", som mackan hette smakade alldeles utmärkt.

    En tråkig sak jag fick höra var att årets första dödsfall tyvärr inträffat på "Bulten". Låt oss hoppas att det inte ska behöva bli fler som får sätta livet till, helt i onödan!

    Hemvägen gick även den via "Bulten". Fick även denna gång ett helt ostörd resa. Från Handen blev det sedan vägen genom Vega för att komma ut borta i Farsta. Härifrån blev det sedan raka spåret hem. Ett härligt sätt att tillbringa en söndagsförmiddag!

    Bilder:
    1) Den goda "Trehörningen", innehållande räkor, majonäs och ägg.
    2) Representanter för sporthojarna.
    3) En riktigt cool Ducati, med ett ljud som gav mig rysningar av välbehag.
    4,5) Hojarna för oss som tar det lite lugnare på färden!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Härlig läsning - synd att jag inte kunde hänga med. Vädret var ju inte helt fel idag.
    Men nästa gång hänger jag med...

    Danne
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  3. #3
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Jag var ute en sväng jag också idag men det var fan inte skönt. Mitt på bulten kom det snö, dock inte mycket, sen kom det lite mer snö när vi fikade på rosenhill.
    KTM 950SM

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    ser ut som att du hade en fin runda och mackan ska prövas nästa gång man är i krokarna:=)

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Jag var ute en sväng jag också idag men det var fan inte skönt. Mitt på bulten kom det snö, dock inte mycket, sen kom det lite mer snö när vi fikade på rosenhill.
    Uppenbarligen hade jag rejäl tur med vädret som rådde när jag var där!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Skoj läsning och tråkigt att nån redan avlidit på Bulten. Jag tänkte också ta en runda i dag men jag blev hemma för jag hade några buskar och lite annat att ta hand om på tomten.

  7. #7
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Jag var ute en sväng jag också idag men det var fan inte skönt. Mitt på bulten kom det snö, dock inte mycket, sen kom det lite mer snö när vi fikade på rosenhill.
    Aprilväder....
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  8. #8
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Även jag var ute och rastade en av hojarna idag.

    Först så tog jag mig en tur till Waxholm via Nacka moturs. Mötte 1 motorcyklist med en spätta som vinkade tillbaka . Vid första färjeläget så dök det upp en trevlig prick på en GS och vi småpratade lite. Han försvann mot bogan sedan medan jag fortsatte tillbaka sschnabbaste vägen mot E18 eftersom jag kom på att jag har en arbetskompis som har en båt på Karlslunds Marina (läs gratis fika, kakor och kaffe ). Nåväl in mot stan och sedan genom tills man befann sig på Nynäsvägen. Ner mot Haninge och sedan in mot Brandbergen- Dalarövägen. Strax efter avfarten mot Gålö så ligger Marinan på höger hand. Men vafalls Han var inte där och han är ju båttokig.... Måste vara sjuk. Ska höra imorgon.
    Så det var bara att vända om och ta emot lite fukt blandat med aska. Jag kikade västerut mot Rosenhill hållet men såg det där stora hotfulla tjocka molnet som bredde ut sig (liknade en viss f.d. politiker) som övertygade mig att köra i nordlig riktning för att komma undan likt en skatteplanerare .
    Då var klockan ca 13 och man kände sig lite kall om fingrarna. Raka vägen hem mot en lunch. Njam, njam...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Blev en rejäl tur för dig! Vädret såg varmare ut än det var märkte jag. Fick någon typ av hjärnsläpp och var sommarklädd under skinnkläderna, kalsingar och T-shirt. Frös dock mest om händerna. Valde för tunna handskar.

    Funderar på en tur ut till Sjöstugan på Värmdö, nära Lillsved, på lördag. Vet du om det var öppet nu?
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Det framgår inte riktigt klart på Sjöstugans hemsida vad som gäller nu: http://www.cafesjostugan.se/index.html
    Man får väl ringa och kolla...


    Danne
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

Liknande ämnen

  1. Flyg och motordag i Vallentuna
    Av AT-gubben i forum Träffar & Körningar
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 08:13
  2. Vallentuna Flyg- & Motordag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 17:38
  3. Inställt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 10:26
  4. Årets Dakar-rally inställt!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 10:08
  5. Skön dag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 21:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •