Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Läcker bensin

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Läcker bensin

    Hej!

    Det sprutar bensin från packningen markerad med pilen på bilden. Duger vilken packning som helst eller ska jag behöva köpa någon ny del? Frågar innan jag börjar att riva...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Det allra klokaste är nog att köpa en renoveringssats till kranen. Så får du med ett fräscht vakuum-membran också...

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det allra klokaste är nog att köpa en renoveringssats till kranen. Så får du med ett fräscht vakuum-membran också...
    Tack!

    Jag gör så. Kör bort till mc-firman imorgon när jag har rast. Intressant med bilder va? Mitt lilla krypin till verkstad. Den arbetsbänken är sannerligen använd!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Minnen och dagboksanteckningar som bara du kan läsa, Bosse.
    Vackert!

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Minnen och dagboksanteckningar som bara du kan läsa, Bosse.
    Vackert!
    Jo! Jag började skruva men tänkte att dokumentation är ju alltid kul så jag hämtade mobilkameran.

    Även bloggat: http://bosses-goa-blogg.blogspot.com...lelackage.html
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-04-18 klockan 14:30.

  6. #6
    Aj Aj.. Bosse, inte rädd om lacken på din tank ser jag, när du mekar av bensinkranen?
    Min erfarenhet av renoveringssats till bensinkran på min fd. suzuki gs 750 var inget vidare, fick aldrig kranen att fungera riktigt med vakumstyrningen utan där sipprade ständigt lite bensin igenom trots nytt membran.
    Slutade med att jag fick köpa en helt ny bensinkran för att få den till att funka.
    Misstänker att din kran har 3 lägen ON, PRI och RES, i läge ON och RES ska kranen stänga när motorn stannas, i läge PRI öppnar du kranen förbi vakumstängningen och bensin flödar hela tiden.

    Stänger inte kranen helt så fylls förgasarnas flottörhus med bensin och där flottörnålen normalt ska stänga så att mer bensin inte rinner in i flottörhuset.
    Ibland stänger inte flottörnålen helt och bensinen "svämmar över" förgasaren och rinner i värsta fall in i insuget och in i motorn, kanske inte så farligt vid kortare uppehåll i körningen men får hojen stå en längre tid blir det ganska mycket bensin i motorn vilket kan resultera i diverse haverier.

    Så kolla att kranen fungerar korrekt efter din renovering.
    Senast redigerat av Manne den 2010-04-18 klockan 16:16. Anledning: Stavfel
    If carlsberg made bikes, it would have been an XJR

  7. #7
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jo! Jag började skruva men tänkte att dokumentation är ju alltid kul så jag hämtade mobilkameran.

    Även bloggat: http://bosses-goa-blogg.blogspot.com...lelackage.html
    Jag menade att din härliga arbetsbänk är som en dagbok, fylld med minnesanteckningar med spill, märken och lite småprylar.

    Plocka ner kranen i molekyler och gör ultrarent överallt så kommer allt att funka kalas sedan.

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    http://www.addemoto.se/ i Lund ska få besök imorgon. 167: - för en repsats. Blir ju nästan kul att hala fram plastkortet för att betala!

  9. #9
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu är bensinkranen renoverad och den fungerar så bra så!

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Läcker från bensinkranen!
    Av dojk i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-10-05, 05:00
  3. Yamaha xj 400 -82 läcker bromsvätska
    Av armoton i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 17:21
  4. Ooh... Läcker!
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 11:32
  5. Hondan läcker olja
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •