Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Köra förbi serviceintervall

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    2

    Köra förbi serviceintervall

    Har kört 1250 mil med min Honda Shadow 750 får inte service för än 14 maj.Kan jag köra fram till dess, eller är det bättre låta hojen stå?

  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Vad? Detta verkar underligt.:-\
    Skulle inte tro att Hojjen rasar för att du kör mer en service intervallen säger.
    Personligen så tror jag att dessa intervaller finns till för att vara på den säkra sidan. Men säkrast är väl att kolla upp det hos någon Honda service.


    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Har du någon form av garanti ska du vara lite försiktig,men annars vet du att du har olja och sådant i nivåer så ska det inte vara något problem.

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av iander21 Visa inlägg
    Har kört 1250 mil med min Honda Shadow 750 får inte service för än 14 maj.Kan jag köra fram till dess, eller är det bättre låta hojen stå?
    Vad är det för service?

    Tycker det är väldigt dåligt av verkstaden. Finns det ingen annan som kan göra det åt dig?
    Hör med verkstaden eller återförsäljaren om det är ok ur garantisynpunkt att köra ett tag till. En del kan vara kinkiga.

    Ett eget garage med mekmöjlighet är guld värt!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #5
    Kanske du kan göra ett oljebyte själv, så kan du köra fram till servicen.

  6. #6
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    I valet o kvalet. En liter gaffelolja eller en hyfsad Whisky? 450:-/liter HDrian HDra
    Äsch, jag slår på stort o tar en av varje, så det räcker till alla fyra benen
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #7
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av iander21 Visa inlägg
    Har kört 1250 mil med min Honda Shadow 750 får inte service för än 14 maj.Kan jag köra fram till dess, eller är det bättre låta hojen stå?
    Som "akems" skrev om gällande garanti så bör du inte överskrida milen för mycket. Men troligtvis har garantin upphört och att då köra någon hundramilare till är inga problem. Men som sagt kolla oljenivån så den inte är långt ner på stickan eller fönstret. Har Shadow kedja? (i min värd finns bara kedja) Om så är fallet så kolla den också avseénde smörj och spänning Byter du olja och filter själv och kollar bromsbelägg, lampor, bromsvätskenivå plus lite till så har du i stort sätt gjort servicen själv och spart massor med peng.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Liknande fråga som TS här.
    Jag har ca 30 mil kvar till 600-milsservice, men får inte en tid på "vanliga" verkstaden förrän om en månad. Under den tiden har jag en bokad tripp på totalt 90 mil så det kommer bli strax över 700 mil innan service.
    Någon som vet hur mycket man får överskrida intervallen och fortfarande ha 5-års garanti på hojen?
    Alternativet är att boka in mig på en annan verkstad ca 8 mil härifrån.

  9. #9
    Jag var i samma sits förra året, firman jag anlitar delade upp servicen till två tillfällen oljan direkt, vilket jag anser är mest akut, och ventilkoll efter semestern. Kanske du kan göra samma sak?
    Jan-Olov

  10. #10
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Kret Visa inlägg
    Liknande fråga som TS här.
    Jag har ca 30 mil kvar till 600-milsservice, men får inte en tid på "vanliga" verkstaden förrän om en månad. Under den tiden har jag en bokad tripp på totalt 90 mil så det kommer bli strax över 700 mil innan service.
    Någon som vet hur mycket man får överskrida intervallen och fortfarande ha 5-års garanti på hojen?
    Alternativet är att boka in mig på en annan verkstad ca 8 mil härifrån.
    Jag köpte en ny bil i våras. Ställde samma fråga till säljaren. Jag kom inte ihåg hur det var med mil-diff men för att garantin skulle gälla så var jag tvungen att serva den minst en gång per år med max 1 månads diff.
    Du bör nog ringa och höra vad som gäller för just din hoj.

Liknande ämnen

  1. Köra i Finland?
    Av Mickehall i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2017-01-29, 10:03
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. serviceintervall gsx550
    Av magnusda i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-21, 13:11
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •