Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Koll (och kul) på hoj

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Koll på hoj

    Satt i går och kollade på skillnaden mellan Triumph Street Triple och Triumph Street Triple R. Till en början kunde jag inte se skillnaden dem emellan annat än att R är bredare, längre och högre. Det är dock samma motor & effekt i dem båda, skillnaden mellan dem utöver bredd, höjd och längd är också att bak kan man justera bakfjädringen på ett bättre sätt på R-modellen.

    Nu är ju inte jag någon banåkare (än) så en R-modell skulle inte komma till sin rätt under mig så att säga så jag tror att en ”vanlig” Street Triple är mer rätt för mig. Jag hör att den modellen är verkligen rolig att köra, att den skulle jag verkligen provköra. Jag sitter faktiskt och funderar på om jag ska sälja ett par hojar men jag behöver dock en del av dom. Husqvarnan kör jag med på vintern bl a, säljer jag den skulle jag behöva sluta köra på vintern. Och det är ju så förbaskat ROLIGT! Jag skulle få grava abstinensbesvär om jag inte får köra på vintern, i alla fall skulle jag bli rätt så grinig. Snudd på att jag tycker det är roligare att köra i snön och på is än sommarkörningar. Faktiskt.

    BMW:n säljer jag inte heller, den är jäkligt praktisk. Och Trajjan, nä det ska mycket, myyycket till för att få mig att släppa den. Min BSA, nja den har ju en lång familjehistorik bakom sig, så den stannar kvar inom familjen. Kvar är då Hondan att sälja i så fall. Det blir inte mycket man får för den så jag kan lika gärna sätta mig och spara ihop till en hoj för lån avskyr jag. Har man råd med lån så har man råd att spara, så är det.

    Såg ni på Lyxfällan i går? Familjen hade kreditkort hit och dit. Vid en sammanräkning var de uppe i 75 000 kr i krediter inkl räntor! Pengar som de inte har, så hade de istället lagt dessa pengar i en burk så skulle de haft nästan 75 000 kr i handen. Precis som jag tänker, bättre att lägga pengarna på ett sparkonto (med ränta om de nu finns kvar), har man råd med lån så har man råd att spara.
    Senast redigerat av Nina den 2010-04-16 klockan 15:24.

  2. #2
    Jo, jag såg det. Och dem var tvugna sälja bort både hoj och BMW-bilen.

  3. #3
    jag brukar säga: har jag inte råd att köpa det kontant har jag inte råd att äga det

    å det fungerar är 48 år å har inga skulder

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    jag brukar säga: har jag inte råd att köpa det kontant har jag inte råd att äga det

    å det fungerar är 48 år å har inga skulder

    Jo, lite sanning är det nog!
    Men du har säkert en syreskuld när Du trampar i uppförsbackarna (när Du kör dina hojar)
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #5

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jo, lite sanning är det nog!
    Men du har säkert en syreskuld när Du trampar i uppförsbackarna (när Du kör dina hojar)
    nä jag har inga trampor på mina motorcyklar så det går inte att göra så. men jag har tvåfotskick på dom. men tvåfotskicken används sällan men ibland är den nödvändig
    Senast redigerat av veteranmc den 2010-04-17 klockan 18:57.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2022-08-15, 20:58
  2. Håll koll på ditt MC-batteri via mobilen
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-12-20, 10:02
  3. MC-koll före körning?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 11:06
  4. Nån som har koll på funktionen på denna ?
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 22:00
  5. Man har bra koll.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 17:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •