Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Nya bromsbelägg

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Hur mycket billigare är biltemas bromsbelägg egentligen? Känns ju mer värt att snåla in på något annat istället för bromsbeläggen

  2. #12
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Hur mycket billigare är biltemas bromsbelägg egentligen? Känns ju mer värt att snåla in på något annat istället för bromsbeläggen
    njo du har helt rätt, egentligen ganska onödigt snåla in om det inte skiljer mer än så.
    Lelles har komplett fram och bak till min Wildstar tex för 882kr, samma sats på BT för 445. Det är ju ca 50% ! Men även av bekvämlighetsskäl då jag har Biltema i närheten men inte Lelles.

    Det är ju inget att dö för precis pga dåliga bromsar heller

    Men jag tror man lär sig lite mer fakta av de som faktisk använt grejerna än alla de som "hört att" alltså vilket är lika med tror man så blir det kanske så...

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag tycker mig märka att de som i olika forum anmärker på Biltemas produkter när det gäller slitagedelar egentligen inte vet vad de pratar om. De tror mest verkar det som bara för att de en gång köpt en skiftnyckel för 9:90 som pajat efter några användningar. Eller vill de verka märkvärdiga bara för att de köper dyrare produkter någon annanstans.

    Snacka om vad mycket idiottrådar det finns på olika forum om Biltemas oljor och att de skulle vara sämre än några andra trots samma eller bättre specifikationer och lågt pris. Med det är ju bara vad jag läser mellan raderna...

    Själv söker jag slitagedelar först direkt hos Biltema eftersom de är billigt både till bil och mc och har aldrig haft några problem hitintills. Ett stort plus är ju att de är så otroligt hjälpsamma och verkligen tar sig tid att hitta vad man vill ha (i Lund i varje fall).
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-25 klockan 03:15.

  4. #14
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146
    Kan tyvärr inte rekomendera biltemas belägg dom sliter skivorna betydligt mer än orginalen, leta istället på E-bay ofta halva priset mot krämarna här hemma i Svedala

Liknande ämnen

  1. Bromsbelägg för bättre bett?
    Av TheCrow i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 17:10
  2. Damm från bromsbelägg
    Av Gert i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •