Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: renovering av silverpil

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Kolla noga GUMMIBANDEN i framgaffeln innan ni tar ut den på vägen.
    Jan

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kolla noga GUMMIBANDEN i framgaffeln innan ni tar ut den på vägen.
    Vill fylla på med att det finns ett par stoppar som gör att hjulet inte ska kunna nå för långt upp och låsa mot skärm och skärmfäste. Kolla att dom finns och sitter ordentligt fast.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av martinjobs125 Visa inlägg
    här är lite bilder de är lite job men jag har slipat bort färg från tanken. färgerna är inte så fina men den är målad bara för att den inte skulle rosta när den stog i en lada i skogen men jag hoppas att jag kan börga spakla på torstag på tanken och måla tank och ram nästa veka om jag har bestält färg
    lite jobb? jag tycker det ser ut som en hel del jobb med den. har du papper på den? om den har fallit ur registret, så försök få tag i kopior på reghandlingarna. jag hade två motorcyklar som var avförda från registret men jag skrev till landsarkivet ihärnösand å på ramnummret hitta dom mina motorcyklar. jag kollar alltid om jag kan få tag i papper på mina motorcyklar innan jag renoverar dom. det kostar mer än man tror att få tag i grejer. skärmar till en silverpil är svåra att få tag i om du saknar dom. men det är en fin modell på motorcykel. men ska du ha den i det här skicket blir det nog rätt dyrt http://www.blocket.se/haparanda/Husq...htm?ca=1_7&w=3
    bara att få in en i registret igen kosta för några år sen 2040kr/st den ska ju registreringsbesiktas vägas å kontrollbesiktas
    Senast redigerat av veteranmc den 2010-04-12 klockan 22:14.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av martinjobs125 Visa inlägg
    här är lite bilder de är lite job men jag har slipat bort färg från tanken. färgerna är inte så fina men den är målad bara för att den inte skulle rosta när den stog i en lada i skogen men jag hoppas att jag kan börga spakla på torstag på tanken och måla tank och ram nästa veka om jag har bestält färg

    Nu är det läääänge sedan jag renoverade min.(jo, jag har kvar den, årsm 1955). Har haft den så länge att jag hunnit tom plocka isär och ihop den två gånger. Började med en skruv, plockade ihop den med utsångspunkt den där skruven. Fick ihop totalt 1306 delar innan den var ihopmonterad.
    Bl a, kopplingen fick jag köpa lösa korkbitar, koka korkarna i vatten och sen slipa lamellerna mot ett spegelglas.



    Din ser ut som årsmodell upp till 57(tanken iallafall). Är detta allt du har vad gäller delarna? Man kan nog idag köpa i reservdelar en komplett hoj. Dock så kommer det att bli kostsamt om detta är det du har och du vill göra den i orginalskick.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    här
    Inlägg
    7
    jag har inga papper på den eller nogonting. jag har inga gumi band til dämpningen men tack för tipset. jag tänker inte göra den helt orginal men nogorlunda bra. vi har skärmar och dyna och lite fler saker fast jag vet inte var de är.=)

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    här
    Inlägg
    7
    ska de vara vin röd tanck på min?

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tjaaa Martin. Du har två val. Antingen till orginalskick eller göra hojen till en bra brukshoj. det är faktiskt en kostnadsfråga förutom allt arbete.
    I allafall om du skall " måla " ramen , så plocka bort motorn vilket är lätt, så får du ordentligt rent och kan kolla svetsskarvarna nertill på ramen ordentligt. Tanken skall ju vara vinröd och ramen i silver. Kolla bilden som Saarela visar. Eftersom hojen bara väger 75 kg i orginaskick så är den ju lätt att hantera.
    Köpte själv en Silverpil för några år sedan. Lyckades få den godkänd av SBP, men det kostade nog med de papper och intyg som behövdes ca 2000:-
    Lycka till.

Liknande ämnen

  1. Hitta Silverpil till farsan.
    Av sejnulla i forum Veteran
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 03:14
  2. Silverpil
    Av jrutgers i forum Veteran
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-04, 16:21
  3. Renovering av växellåda
    Av miklagard i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 00:17
  4. Renovering av hus
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 16:46
  5. Renovering av en Monark m87 -53:a
    Av pewa i forum Veteran
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 16:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •