Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Orm och fågelsafari till Kvismaren!

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    OK GeCe! Dyker upp på förmiddagen. Det är väl ingen mer som vill med så jag kommer när det passar.

    När det passar låter som en bra tid och sola och det goda humöret medföljer som vanligt antar jag. Pga de osäkra väderprognoserna och min krånglande rygg som kunde ställt in äventyret helt och hållet är ingen mer kontaktad här så det ser ut att bara bli vi två denna gången. Välkommen!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-04-18 klockan 19:26.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    När det passar låter som en bra tid och sola och det goda humöret medföljer som vanligt antar jag. Pga de osäkra väderprognoserna och min krånglande rygg som kunde ställt in äventyret helt och hållet är ingen mer kontaktad här så det ser ut att bara bli vi två denna gången. Välkommen!
    -4 när jag vältrade ur bingen kl. 06 i morse men nu har vi +1. dags att rusta ut med ett par långkallingar under stället. (Undrar vart fordret till jackan tagit vägen? Skit samma!).

    Mot Sherwoodsk.... felfel Kvismaren!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs up

    Det blev en trevligt utflykt trots allt efter allt strul med att få tider att passa och väderprognoser som inte stämde som försvårade planeringen. Lite otur hade vi med vädrets makter ändå idag som inte direkt var på vår sida då ett stort regnmoln dök upp och störde ormama som är känsliga för temperaturen. Väderprognosen talade om regn till kvällen men kvällen kom till lunch-time idag. Men helt utan blev vi inte och det blev tillfälle att se både huggorm och snok och t.o.m. ta och känna på en vänlig liten krabat till orm.

    Korvförrådet i frysen fick sig en rejäl påfyllning vid hemkomsten från Lithells efter att ha åkt i snöoväder en liten bit på hemvägen.
    Men du Ove hade det lite besvärligare på uppresan förstod jag när du berättade att det var is på vägen genom Tivedsskogarna. Men sådana bagateller hindra inte en biker tydligen och inte heller grusvägarna som vi åkte på med våra landsvägshojar.

    Läge att göra om resan till hösten kanske och följa upp bl.a. tranornas höstflytt där de är lika mycket representerade vid Kvismaren som vid Hornborgasjön.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Som GeCe skriver: Lite svalt, men korven for iallafall inte illa i boxen.

    For iväg när solen tagit bort frosten där den kom åt och det såg fint ut på vägen. Efter några mil kom jag på lite högre terräng och på asfaltskanterna låg vit frost kvar så jag tog det väldigt försiktigt där det var blött på vägen som tur var för lite längre fram rann vattnet över vägen från en stör pöl med nattis på ytan. Trafiken som passerat rännilen hade tagit med sig vatten och spolat centimetertjock skridskois på asfalten en sträcka på ca 100 - 150 m. Utan förvarningen hade jag garanterat åkt aschkana genom blötan.

    Vägen var annars rätt bra bibehållen men naturliigtvis fanns det nya gupp och spår och en massa grus i kurvor. När jag kom in i Närke blev vägen tydlig bättre så sen var det bara att slappna av och köra.

    Fika hos GeCe i Askersund och sen ut på för mig nya vägar. Det är skönt att bara kunna hänga på någon som hittar pärlorna och bara sitta och kolla omgivningarna och GeCe skrämde upp en del fågel ur kanterna och flyttade hjortar så dom var ur vägen när jag kom. Lite naturupplevelser.

    Kallt hela dagen och jag funderar fortfarande på var i h - skotta mitt foder till jackan kan vara. Särskillt kallt blev de när snön kom på oss. Flingorna som hamnade på visiret satt kvar en bra stund innan dom tinade så det bör varit nära nollan.

    Det var bara lite gnäll om hur det är när man har dåliga kläder men annars var det en bra och givande dag med nya vägar. orm- och fågelrika trakter och åka i sällskap.

    Mätaren stannade på typ 34 mil så det blev en liten runda.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Summa sumarium 34-21,3 = 12,7 mil kreativt vägval enligt Enios vägbeskrivning.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •