Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Orm och fågelsafari till Kvismaren!

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oj! Torsdag går inte. Däremot är fredag fri för äventyr.

    Aj! Då får det bli fredag. Vägvalet genom skogen gör att det inte kommer att blåsa kallt den biten iallafall.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Aj! Då får det bli fredag. Vägvalet genom skogen gör att det inte kommer att blåsa kallt den biten iallafall.
    OK! Fredag

    Tid, träffpunkt, osv. för alla intresserade. Temperaturen kommer det nog inte att vara nån fara med. Kommer det ett moln och skymmer solen slipper man bli bländad av den där blanka skruven som av någon anledning råkat hamna på min hoj.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Låter intressant synd jag bor så långt bort.
    Äsch då! Det är bara 22 mil bilvägen Globen -> Kvismaren! Eniro är lite dåligt på att skatta MC-vägen men det brukar väl kunna bli 50% längre i snitt, för det är så kul att bara köra.

    Själv bor jag nästgårds, bara 14 mil bilvägen. jag räknar dock med att han GeCe har lite kreativa vägval så det inte kommer att stanna vid den siffran.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kollade vädret och dom visade snö i området? Är det nåt jag inte gillar när jag åker hoj och skådar fågel så är det blötsnö, det kläggar igen visiret.

    Nytt datum eller ska vi tro på att prognosen var fel?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kollade vädret och dom visade snö i området? Är det nåt jag inte gillar när jag åker hoj och skådar fågel så är det blötsnö, det kläggar igen visiret.

    Nytt datum eller ska vi tro på att prognosen var fel?
    Som jag uppfattade det gäller snö söndagen och fredagen är mulen med risk för lätt regn.
    Det pallar vi väl för men det lockar nog inte fram några ormar som vill ha sol. Nästa vecka verkar vara lite sämre förutom måndag fm där det visas sol och jag kunde ev.göra mig ledig den dagen. Så måndag fm. kunde nog vara ett bättre alternativ om du kan Ove?
    Ska göra en rek-tur i morrn ock kolla vägar och läget därute och de missbildadae korvarna.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Som jag uppfattade det gäller snö söndagen och fredagen är mulen med risk för lätt regn.
    Det pallar vi väl för men det lockar nog inte fram några ormar som vill ha sol. Nästa vecka verkar vara lite sämre förutom måndag fm där det visas sol och jag kunde ev.göra mig ledig den dagen. Så måndag fm. kunde nog vara ett bättre alternativ om du kan Ove?
    Ska göra en rek-tur i morrn ock kolla vägar och läget därute och de missbildadae korvarna.
    Vi kan väl avvakta morgondagens prognos för det verkar inte finnas fler intresserade av svan-, orm- och korvsafaris. Skall göra en trp-körning av bil till värmland i morgon men kommer hem vid 18-tiden. Är det för sent, för i så fall skjuter vi på det.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vi kan väl avvakta morgondagens prognos för det verkar inte finnas fler intresserade av svan-, orm- och korvsafaris. Skall göra en trp-körning av bil till värmland i morgon men kommer hem vid 18-tiden. Är det för sent, för i så fall skjuter vi på det.
    Då hinner vi kolla prognosem ytterliggare och ta ett beslut även om det är sent på för mig att ragga folk från mina trakter. Behövde ha ett beslut senast till lunch i morgon. Kolla vädret på svt och lokalsida Askersund alternativt Örebro eller båda för jag har ingen dator installerad på hojen!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-04-14 klockan 22:12.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Då hinner vi kolla prognosem ytterliggare och ta ett beslut även om det är sent på för mig att ragga folk från mina trakter. Behövde ha ett beslut senast till lunch i morgon. Kolla vädret på svt och lokalsida Askersund alternativt Örebro eller båda.
    OK! får titta på morgonTV vadenuheternyheterna.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blåst, snö och skitväder! Hellskotta heller! En av de finaste dagarna i år! Sköt på turen i väntan på bättre väder, minst så att snön höll sig borta. Nu kommer den väl på det nya datumet istället.

    Korv finns väl att skåda iallafall.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    OK GeCe! Dyker upp på förmiddagen. Det är väl ingen mer som vill med så jag kommer när det passar.

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •