Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Den första turen för säsongen.

  1. #11
    Det var trist på hojen. Men huvudsaken är att du klarade dig. Hoppas du snart kör hoj igen!

  2. #12
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Ouch!

    Skönt att Du klarade dig. Det kunde ha slutat illa. Att köra i tex grupp där någon drar upp tempot är inte att rekommendera. Din p-vän kanske har fått sig en funderare nu.
    Nu är det bara att öva sig på bana, eller ;D

    Du skriver att det var första turen. Tror Du att en s.k. avrostning skulle ha hjälp dig? 8)


    /Dr. Besserschmitt
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #13
    Medlem saras avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Kaiserslautern, Tyskland
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Skönt att Du klarade dig. Det kunde ha slutat illa. Att köra i tex grupp där någon drar upp tempot är inte att rekommendera. Din p-vän kanske har fått sig en funderare nu.
    Nu är det bara att öva sig på bana, eller ;D

    Du skriver att det var första turen. Tror Du att en s.k. avrostning skulle ha hjälp dig? 8)
    Bara för att han drar upp sitt tempo betyder ju inte det att jag följer efter. Det brukar jag inte göra. Han väntar alltid in mig senare och det har funkat bra tills nu. Det var bara den här enda gången... pffff.

    Det här var första längre turen. Hade kört lite innan och mjukat upp lite.

    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Och att det går bättre för att du bromsar eller slår av gas före och inte IN I OCH GENOM kurvan utan fortsätter köra så du slipper tappa iväg framhjulet i ett släpp! Du ska inte fundera över att farten var för hög, det var den säkert inte utan fundera över det som kändes bra innan istället
    Kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjorde och inte gjorde. Jag minns att jag tänkte: "inte bromsa i kurvan", men har ingen aning om det var innan eller senare. Vet bara att jag insåg redan innan kurvan att det inte skulle funka och sen satt jag där med knäna i backen och försökte koncentrera mig på att andas.

    Jag åkte in till akuten efteråt, bara för att. Viktigt att göra det för att allt ska klaffa med försäkring senare om jag skulle behöva använda den. De röntgade ryggen och inget skadat. Nu har jag bara blåmärken på ändan och ont i ena axeln.

  4. #14
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Det kan ligga utspilld diesel. Diesel som ligger på körbanan kan vara förrädisk. Man får se upp speciellt i rondeller. .. >
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Det kan ligga utspilld diesel. Diesel som ligger på körbanan kan vara förrädisk. Man får se upp speciellt i rondeller. .. >
    Fy tusan, det är nog bland det halaste man kan råka ut för.

    En dag på väg till jobbet kände jag kraftig diesellukt på väg ner i Eugeniatunneln. Förstod vad som hade hänt och höll mig längst till höger. Visade sig att det var en bil som släppt ut diesel hela vägen därifrån och bort på centralbron, för att sedan fortsätta ner emot Nacka. Hörde sedan på trafikrapporten att det var två hojar som inte haft samma tur som jag, utan gått omkull i smörjan....
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Första säsongen på mc
    Av Con i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-10-16, 09:03
  2. första turen 2013
    Av Nilsson i forum Touring
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 16:46
  3. Första turen
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 08:47
  4. Övningskörning - första turen
    Av Viragomannen i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 13:33
  5. 1:a turen 2010
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 120
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 12:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •